-2. Využití metod, procedur a technik
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Vybrané modely a přístupy k evaluaci
Konfirmační evaluace – stanovíme si cíle, kterých má program dosáhnout (nová metoda, přístup, nové poznatky) k němu si musíme vytvořit kritéria neboli ukazatele, jedná se o měření – odvíjí se dle dotazníku nebo test (positivistický přístup), jak ho budeme měřit, zda jsme dosáhli cílů
Evaluace našeho programu, vyhodnocujeme, do jaké míry pomohl lidem, do jaké míry ho zvládli (na 75%), dále zjišťujeme, kolik lidí na základě kurzu získalo do půl roku práci
Všechno je zaměřeno na efektivitu programu, kdy zjišťujeme dopady (pokud na základě kurzu získali práci)
Měření – je zde velmi důležité
Většinou založeno na analýze potřeb (aby to bylo užitečné)
Jaké to má výsledek a následně jaké má dopady
Explorační přístup – nejedná se o přesné měření, jedná se o přístup kvalitativní
Jde nám o to do jaké míry program bude mít vliv na důsledky, když nastoupili na daný program
Jde nám o užitečnost
Nevyhodnocuje testové metody, v rámci rozhovoru se bude ptát jak programu rozuměli, kde by poznatky z programu uplatňovat
Výsledkem je: do jaké míry lidi zaujal, do jaké míry a v jakých případech by ho použili, co jim přinesl, jestli by kurz doporučil ostatním
Jedná se o subjektivistickou cestu
Konstruktivistický přístup
Evaluace vedená teorií
Evaluace potřeb
Model sporu – diskrepační model