Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




10aAB-Trasování a tvorba itineráře+Charakteristika slohů od antiky po gotiku

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.52 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

A)Trasování a forma itineráře

Trasou zájezdu se nazývá cesta, po níž se pohybuje dopravní prostředek s účastníky zájezdu nebo po níž jdou účastníci pěšky. Trasu určuje cíl zájezdu, nabízené služby a zvolený dopravní prostředek. Při sestavování trasy je třeba vycházet z přírodních, kulturních, historických a místních atraktivit místa cestovního ruchu, z ubytovacích a stravovacích možností, z typu dopravního prostředku a jeho využití a z požadavků zákazníka.

Trasa autokarového zájezdu

Vzhledem k dobře vybudované, husté silniční síti, která umožňuje přímou dostupnost jednotlivých míst CR, jsou velice využívané a oblíbené autokarové zájezdy. Při zpracování trasy autokarového zájezdu se vychází z automapy, na které jsou vyznačeny všechny druhy silnic a cest a vzdálenosti v km. Cestovní kanceláře využívají pro určení vzdálenosti různé počítačové programy.
Podle vzdálenosti, počtu objektů a zařízení, které chtějí účastníci zájezdu navštívit, a podle potřebných služeb se vypracuje denní harmonogram zájezdu. V časovém, rozvrhu přepravy předpokládá průměrná hodinová rychlost autokaru 60 km/h., na horských silnicích s velkou řadou zatáček, velkým stoupáním či klesáním musíme počítat s nižší rychlostí.
Dopravní rychlost je menší tako při průjezdu velkými městy, v zimě vlivem mlhy nebo námrazy, sněhu apod.
V časovém harmonogramu se plánuje na prohlídky jednotlivých objektů tolik časů, kolik, odpovídá jejich velikosti a významu (minimálně 1hodina). Zastávky na trase se plánují v souladu s dopravními předpisy a předpisy o práci řidiče.
Zastávky pro účastníky se zařazují podle programu především objektů CR, na trase pak vždy za 3 až 4 hodiny v místech, které jsou vhodně vybavena sociálními i občerstvovacími zařízeními.
U vícedenních zájezdů se počítá s denním průměrem 150 až 250 km jízdy. Zájezdy na větší vzdálenost jsou již pro účastníky velmi únavné, delší trasy zařazujeme jen pro první a poslední den zájezdu.
Při trasování autokarových zájezdů hraje velkou roli výběr silnic, po kterých se zájezd uskutečňuje. Na dálnicích lze počítat s větší rychlostí a mají dostatek dobře vybavených odpočinkových zařízení pro cestující. Mimo dálnice je trasa zajímavějších a umožňuje vhodně zařadit prohlídky různých objektů CR.

Čtení map

Mapy: Mnoho map má různé typy mřížky nebo systém souřadnic, který je závislý na zemi původu. Obecně mřížka vytváří čtverce o hraně dlouhé 1km a linie probíhají od severu k jihu a od východu k západu. Mřížka je důležitá pro orientaci mapy, zpřesňuje použití azimutu a usnadní odhad vzdálenosti.

Orientace a signalizace

Měřítko mapy udává, kolikrát je menší určitá vzdálenost odměřená na mapě, než vzdálenost ve skutečnosti. Na mapě je měřítko vyznačeno pod dolním okrajem, mapy a to jak číselní (např 1:25000), tak grafické.

Témata, do kterých materiál patří