Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




30) Ostatní úlohy

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (444.16 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.


6i) Najděte nejmenší přirozené číslo n, pro které existuje interval < 2 – n, n – 3 >,
a tento interval vyznačte na číselné ose.

Ilustrační maturitní test Cermat-u ( základní úroveň ) – 2012, příklad č. 2

Body: 1 Výsledek: n = 3


Pracovní tematické zařazení: Ostatní úlohy
Řešení:
Interval je nepřerušený úsek na číselné ose. První číslo zapsané v intervalu je vždy menší než
číslo druhé.
n = 1 … 2 – n = 1 n – 3 = –2
n = 2 … 2 – n = 0 n – 3 = –1
n = 3 … 2 – n = –1 n – 3 = 0 … nyní už je první číslo menší než druhé číslo
Hledané číslo n je tedy číslo 3 a jedná se o interval < 2 – 3, 3 – 3 > = < –1, 0 >
Interval je uzavřený, takže krajní body do něj patří, a musí být tedy znázorněny plným
kroužkem – výsledek viz výše.
--------------------------------------------------

7i) Pro a > 0 vypočtěte:

Ilustrační maturitní test Cermat-u ( základní úroveň ) – 2012, příklad č. 8
Body: 2 Výsledek: –2

Pracovní tematické zařazení: Ostatní úlohy
Řešení:
2. věta o logaritmech: log = log 4 – log a

log

– log 400 + log a = log 4 – log a – log 400 + log a = log 4 – log 400 =

= log

= log

= –2 ( neboť 10 – 2 =

)

--------------------------------------------------














Příklady z maturitních testů Cermat-u ( základní úroveň ) – Ostatní úlohy

8i) Vyznačte na číselné ose obraz periodického čísla

.

Ilustrační maturitní test Cermat-u ( základní úroveň ) – 2014 (1), příklad č. 1

Body: 1 Výsledek:


Pracovní tematické zařazení: Ostatní úlohy
Řešení:
Převádět periodická čísla na zlomky jsme se neučili, ale např. s kalkulačkou se můžeme
přesvědčit, že

=

. Na obrázku vidíme, že 9 dílků představuje polovinu jednotky.

1 dílek tedy představuje : 9 = * =
Kolik osmnáctin ( tj. kolik dílků ) představují jednotlivá čísla ?
Všechna čísla tedy převedeme ( pomocí rozšiřování zlomků ) na společného jmenovatele
( nikoli nejmenšího ) 18.

= ( tj. 9 dílků ) = ( tj. 12 dílků ) 1 = ( tj. 18 dílků )

Provedeným výpočtům odpovídá výsledek – viz výše.
--------------------------------------------------























Příklady z maturitních testů Cermat-u ( základní úroveň ) – Ostatní úlohy


9i)

a) V polorovině BCA sestrojte množinuvšech bodů A

*

, které jsou vrcholy trojúhelníků

A

*BC s pravým úhlem při vrcholu B.

b) V polorovině BCD sestrojte množinu

D všech bodů D*, které jsou vrcholy

trojúhelníků BCD

* s pravým úhlem při vrcholu D*.

V záznamovém archu obtáhněte vše propisovací tužkou a nalezené množiny označte
symboly a

D.

Ilustrační maturitní test Cermat-u ( základní úroveň ) – 2014 (1), příklad č. 14

Body: 2 Výsledek:


Pracovní tematické zařazení: Ostatní úlohy
Řešení:
a) Řešení je zřejmé – na obrázku ve výsledku je to modrá polopřímka BA bez svého krajního
bodu B ( ten je proto vyznačen prázdným kroužkem ). Pro každý bod A

Témata, do kterých materiál patří