ČESKÝ JAZYK A KOMUNIKACE PRO 1. ROČNÍK
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Č e s k ý j a z y k a k o m u n i k a c e 1 | 50
Druhá část obsahuje odůvodnění, proč je uchazeč vhodným kandidátem. Uvádějí se zde
informace, které jsou v souvislosti s inzerátem relevantní (vzdělání, znalosti a zkušenosti
z oboru, osobností rysy atd.). Dobré je prokázat znalost oboru přesným pojmenováním
toho, co uchazeč může nabídnout.
V poslední části je vhodné, aby uchazeč projevil zájem dostavit se k pracovnímu pohovo-
ru. Následují kontaktní údaje a rozloučení.
Z jazykových prostředků je náležitý pouze spisovný jazyk. Preferují se neutrální jazyko-
vé prostředky.
DALŠÍ OFICIÁLNÍ TEXTY V RÁMCI ADMINISTRATIVNÍHO STYLU Žádost, stížnost, reklamace, úřední dopis, otevřený dopis a průvodní dopis k petici jsou
slohové útvary, s jejichž nácvikem se seznámíme především v předmětu Obchodní kore-
spondence.
OTEVŘENÝ DOPIS Cílem takového útvaru je kriticky zhodnotit nějaký jev, zdůvodnit jeho nesprávnost, po-
ukázat na jeho možné negativní důsledky. Text musí obsahovat i formální náležitosti dopi-
su – adresa odesílatele a adresáta, datum, oslovení, podpis. Protože se jedná o dopis ve-
řejný, adresovaný např. starostovi obce, poslancům, řediteli, instituci…, je třeba subjektivní
názory předkládat vhodnou, v první řadě slušnou formou, spisovnými prostředky. Převlá-
dat bude úvahový a informační postup, tomu bude odpovídat i uspořádání jednotlivých
témat v textu.
Podobně bude koncipován i průvodní dopis k petici.