Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Publicistický styl

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (30.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Reklama, inzerát – informační styl.

Výkladové články – právní poradna.

Populárně naučné články – např. o pěstování květin.

Administrativní útvary – např. usnesení z jednání.

Umělecký styl – např. povídka na pokračování, báseň.

Zábavné útvary

•Křížovky, vtipy, testy, obrazová příloha, programy televize, horoskopy, ankety apod.

Publicistika - projevy mluvené i psané.

Žurnalistika – písemné projevy.

Automatizace = využití předpokládaných ustálených výrazů; může přejít ve fráze; z hlediska čtenáře x novináře; rychle informuje, umožňuje orientaci v textu.

Např. Soud odročen.

Aktualizace = užití neobvyklého, nového výrazu k upoutání čtenáře.

a/ Lexikální neobvyklost – např. Dopravní infarkt; používá knižní i hovorové výrazy (titulky, černá kronika), slovní hříčky (kombinace slohových prostředků); osobitost autorova přístupu.

b/ Aktualizace ve větné stavbě – užití elipsy, subjektivního pořádku slov, jmenných a slovesně jmenných konstrukcí, nevlastních předložek.

c/ Aktualizované titulky.

d/ Grafická stránka – např. Absolutní Saudek; nelze udělat ostrou hranici, aktualizovaný výraz se po čase stává automatizovaným.

Témata, do kterých materiál patří