Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




13.- marketing, nastroje marke tingu, propagace a reklama

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (25.68 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

13.- marketing, nástroje marketingu, propagace a reklama

MARKETING –MARKET = trh + ING – označuje činnost nebo děj

Vývoj marketingu: - Vzniká v USA na začátku 20. století

  1. Etapa = poptávka převyšuje nabídku

  • zboží je stejnorodé

  • podnikatelé se nemusí zajímat o zákazníky, soustřeďují se pouze na růst produkce

  • zavádějí nové technologie –používají jednoduchou reklamu a řeší cenu a distribuci

  1. Etapa = poptávka se rovná nabídce

  • technický pokrok umožnil vyšší produkci

  • zboží se diferencuje

  • podnikatelé již chtějí znát i potřeby zákazníků a teprve pak reagují výrobou

  1. Etapa= nabídka převyšuje poptávku

  • říká se mu tzv. komplexní marketing, což znamená, že se promítá do všech činností firmy

ONLINE MARKETING – propagace na sociálních sítích, vlastní webové stránky, internetové katalogy, online spolupráce, video reklama, influencer marketing, …

OFFLINE MARKETING – časopisy, noviny, rádia, billboardy, transaprenty, televizní plochy (obchody, čekárny, ...), letákové a plakátové kampaně, reklamní předměty (trička, propisky)

inbound marketing = vytváření zajímavého nebo zábavného obsahu, který zákazníci najdou sami

outbound marketing = aktivní oslovování klientů reklamou

rozdělění:

  1. Výrobní marketing – zaměření na levnou výrobu; zdrojem zisku je velký počet prodaných produktů

  1. Výrobkový marketing – zaměření na kvalitní výrobky; zdrojem je vysoká cena

  1. Prodejní marketing – k výrobku přidáváme něco zdarma

  1. Marketingová filozofie – vychází z potřeb zákazníků a tím přizpůsobujeme výrobu

  1. Sociální koncepce marketingu – část zisku tyto firmy dávají na veřejně prospěšné činnosti

Marketing je propagace – jedna ze součástí marketingového mixu

marketingový mix – firmě umožňují upravit nabídku podle přání zákazníka na cílovém trhu

= zahrnuje všechny nástroje organizace, které vedu k růstu poptávky

  • 4 základní nástroje, označované jako 4P= produkt (product), cena (price), distribuce (place), propagace (promotion)

produkt – zboží, služba, produkty lidského myšlení (patenty, nahrávky, texty,…), osoby a jejich uskupení

price – je důležitá pro zákazníka, protože je cenově orientovaný

  • cena jako jediná (ze 4-P) znamená příliv peněz do firmy

Cenové triky:

  • konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli

  • využívá psychologii prodeje

  • cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu

  • Baťovské ceny: ceny končící číslicí 9 (499 Kč, 3 999 Kč)

  • Akční ceny: snížení ceny je vykompenzování velkým objemem prodeje

  • Rozdělení ceny v ceníku:zákazník vnímá cenu jako nižší

    • jídelní lístek, ceny zájezdů, …

  • Komplety za zvýhodněnou cenu: motivují k většímu nákupu

  • Ceny bez DPH: velkými číslicemi uvedena bez DPH

  • Zachování ceny při zmenšení výrobků: zmenší se výrobek ale cena zůstává

    • typické u potravin

Témata, do kterých materiál patří