13.- marketing, nastroje marke tingu, propagace a reklama
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Cenové úpravy:
Cena se liší podle:
místa prodeje – okraj města X centrum; v různých státech
zákazníků – věrnostní slevy stálým zákazníkům
období – vyšší cena v sezóně
placení – při okamžitém placení
výprodejní akce
place – cesta zboží od výrobce k zákazníkovi
prodejní cesty:
přímé= výrobce → zákazník
nepřímé= mezi výrobce a zákazníka vstupují tzv. marketingoví prostředníci (velkoobchod, maloobchod)
promotion – zprostředkování žádoucích informací o produktech zákazníkovi
-
patří sem: REKLAMA, PODPORA PRODEJE,PUBLICITA, OSOBNÍ PRODEJ
propagace výrobku, služby, značky – cíl zvýšení prodeje nebo povědomí o značce/produktu
Reklama= jakákoliv forma nepřímého představení produktu a je placená
-
cílem reklamy je dlouhodobé působení na preference zákazníka a je společensky přijatelná
-
druhy: tištěná a vysílaná reklama, obaly, brožury a katalogy, samolepky a odznaky, plakátovací plochy…
-
druhy působení na člověka
racionálně= pomocí rozumných nástrojů má přesvědčit (např.: technické parametry)
emocionálně= působení prostřednictvím pocitů
-
příjemné (zvířecí mláďata, krásná těla, humor/nepříjemné ( -> úleva )
-
funkce reklamy
informační – hlavně u nových produktů
přesvědčovací – používá se pro konkurenční boj, kde se zdůrazňují vlastnosti produktu (například srovnávací reklama)
připomínající – používá se ve fázi zralosti u notoricky známých produktů
-
má obnovit a posílit vědomí zákazníků
Podpora prodeje
-
má krátkodobé působení s cílem okamžitého nákupu, zákazník má získat dojem, že od společnosti získává nějakou výhodu
-
patří sem: soutěže, množstevní slevy, výhodná balení, bezplatné vzorky, veletrhy a výstavy, ochutnávky, doprovodné akce, dárky, záruky, úvěru
-
podpora prodeje stojí firmy více peněz než reklama
Publicita
-
neplacená forma většinou nepřímého představení produktu
-
jde o vyjádření “nezávislých” spotřebitelů, a proto je pro zákazníka důvěryhodná
-
patří sem: spotřebitelské testy, hodnocení zákazníků (viz hodnocení restaurací), sponzorská činnost, vyjádření známých osobností
Osobní prodej
-
placená forma obvykle přímého představení produktu
-
je založena na osobním kontaktu prodávajícího se zákazníkem
-
je to nejagresivnější forma prodeje a je úspěšná
-
výhodou je demonstrace výrobku a možnost reagovat na chování zákazníků