Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




13.- marketing, nastroje marke tingu, propagace a reklama

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (25.68 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Cenové úpravy:

Cena se liší podle:

  • místa prodeje – okraj města X centrum; v různých státech

  • zákazníků – věrnostní slevy stálým zákazníkům

  • období – vyšší cena v sezóně

  • placení – při okamžitém placení

  • výprodejní akce

place – cesta zboží od výrobce k zákazníkovi

prodejní cesty:

  • přímé= výrobce → zákazník

  • nepřímé= mezi výrobce a zákazníka vstupují tzv. marketingoví prostředníci (velkoobchod, maloobchod)

promotion – zprostředkování žádoucích informací o produktech zákazníkovi

  • patří sem: REKLAMA, PODPORA PRODEJE,PUBLICITA, OSOBNÍ PRODEJ

propagace výrobku, služby, značky – cíl zvýšení prodeje nebo povědomí o značce/produktu

Reklama= jakákoliv forma nepřímého představení produktu a je placená

  • cílem reklamy je dlouhodobé působení na preference zákazníka a je společensky přijatelná

  • druhy: tištěná a vysílaná reklama, obaly, brožury a katalogy, samolepky a odznaky, plakátovací plochy…

  • druhy působení na člověka

  1. racionálně= pomocí rozumných nástrojů má přesvědčit (např.: technické parametry)

  2. emocionálně= působení prostřednictvím pocitů

  • příjemné (zvířecí mláďata, krásná těla, humor/nepříjemné ( -> úleva )

  • funkce reklamy

  1. informační – hlavně u nových produktů

  2. přesvědčovací – používá se pro konkurenční boj, kde se zdůrazňují vlastnosti produktu (například srovnávací reklama)

  3. připomínající – používá se ve fázi zralosti u notoricky známých produktů

  • má obnovit a posílit vědomí zákazníků

Podpora prodeje

  • má krátkodobé působení s cílem okamžitého nákupu, zákazník má získat dojem, že od společnosti získává nějakou výhodu

  • patří sem: soutěže, množstevní slevy, výhodná balení, bezplatné vzorky, veletrhy a výstavy, ochutnávky, doprovodné akce, dárky, záruky, úvěru

  • podpora prodeje stojí firmy více peněz než reklama

Publicita

  • neplacená forma většinou nepřímého představení produktu

  • jde o vyjádření “nezávislých” spotřebitelů, a proto je pro zákazníka důvěryhodná

  • patří sem: spotřebitelské testy, hodnocení zákazníků (viz hodnocení restaurací), sponzorská činnost, vyjádření známých osobností

Osobní prodej

  • placená forma obvykle přímého představení produktu

  • je založena na osobním kontaktu prodávajícího se zákazníkem

  • je to nejagresivnější forma prodeje a je úspěšná

  • výhodou je demonstrace výrobku a možnost reagovat na chování zákazníků

Témata, do kterých materiál patří