Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Distribuční strategie

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (17.08 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Marketingový mix – distribuce, propagace

Distribuce

  • Cesta, kterou se dostává zboží od výrobce až k zákazníkovi

  • Proděj v maloobchodě, velkoobchodě, přímé obchody nebo přes obchodního zástupce

  • Součástí je i přeprava zboží, skladování, servis či poskytování úvěrů

Prodejní cesty

  1. Přímá

    • Výrobce -> zákazník

    • Výhody – levnější

    • Nevýhody – výrobce je daleko od zákazníka

  2. Nepřímá

    • Výrobce -> mezičlánek -> zákazník

    • Výhody – lepší dostupnost prodeje

    • Nevýhody – je to drahé, každý mezičlánek si nechá za svou práci zaplatit

Typy maloobchodu

  1. Super a hypermarkety

    • Supermarket – do 2 500 m2

    • Hypermarket – nad 2 500 m2

    • Především potraviny + drobné průmyslové zboží

    • Velká parkoviště

    • Nízká obchodní přirážka

    • Množstevní slevy

    • Prodává se zde zboží pásové výroby

  2. Diskontní prodejny

    • Sortimentně specializované pouze nejběžnější a nejprodávanější zboží za nízké ceny

    • Minimální marže

  3. Obchodní domy

    • Vichr v Praze, Bílá Labuť

    • Vznikly, aby zákazník nakoupil vše potřebné pod jednou střechou

  4. Nákupní střediska

    • Staví se na okraji města

    • Potraviny, malé nezávislé prodejny

    • Každý obchůdek má svého majitele

    • Velký počet zákazníků

  5. Prodejny denní potřeby

    • Jsou zákazníkovi blízko

    • Potraviny, papírnictví

    • Vysoké ceny

    • Prodlužují otevírací dobu na 7 dní v týdnu

    • Večerky, někdy i nonstop

  6. Specializované prodejny

    • Na určitý druh zboží nebo značku – klenotnictví, zverimex, sexshop, Nike

    • Vyšší ceny, ale zboží by mělo být kvalitnější

  7. Katalogové prodejny

Velkoobchod

  • Nakupuje výrobky za účelem dalšího prodeje maloobchodům

  • U některého druhů zboží je tento mezičlánek nevyhnutelný

  • Výhody

    1. Široký sortiment zboží od mnoha výrobců

    2. Vybaveny potřebným skladovým zařízením

    3. Jsou zákazníkovi blíž než výrobce

    4. Přebírá rizika zkažení, ukradení a eventuelně i nezaplacení

  • Nevýhody

    1. Velkoobchod může zkrachovat a nezaplatit za zboží

  • Typy

    1. Cash-and-carry (zaplať a vypadni) – musím zaplatit v hotovosti a sama si odvést

    2. Dropchiper – neskladují

    3. Policový velkoobchodník – pronajatý obchůdek, zboží za velkoobchodní ceny

    4. Pojízdný velkoobchodní – hodně rozšířem v zahraničí

    5. Komisionáři a agenti – nesou minimální odpovědnost, když ho neprodají, tak ho vrátí zpět, pracují na provizi

Funkce prodejních cest

  1. Prodejní

    • Ovlivňují transakce mezi výrobci, mezičlánky a zákazníky

    • Stará se o to, jak obchodníci nakupují zboží, prodávají zboží, vyhledávají zákazníky a přebírají rizika

  2. Logická – činnosti, které jsou potřebné k zajištění výrobku, aby se dostal od výrobce k zákazníkovi

  3. Podpůrná – má zjednodušit a usnadnit pohyb zboží od výrobce k zákazníkovi

Franchesing – mateřská firma poskytuje licenci Frenčízu, která opravňuje další firmy podnikat pod jménem a za pomoci mateřské firmy

Propagace

Témata, do kterých materiál patří