Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Distribuční strategie

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (17,08 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Marketingový mix – distribuce, propagace Distribuce Cesta, kterou se dostává zboží od výrobce až k zákazníkoviProděj v maloobchodě, velkoobchodě, přímé obchody nebo přes obchodního zástupceSoučástí je i přeprava zboží, skladování, servis či poskytování úvěrů Prodejní cesty Přímá Výrobce -> zákazník Výhody – levnější Nevýhody – výrobce je daleko od zákazníkaNepřímá Výrobce -> mezičlánek -> zákazník Výhody – lepší dostupnost prodeje Nevýhody – je to drahé, každý mezičlánek si nechá za svou práci zaplatit Typy maloobchodu Super a hypermarkety Supermarket – do 2 500 m2 Hypermarket – nad 2 500 m2 Především potraviny + drobné průmyslové zboží Velká parkoviště Nízká obchodní přirážka Množstevní slevy Prodává se zde zboží pásové výrobyDiskontní prodejny Sortimentně specializované pouze nejběžnější a nejprodávanější zboží za nízké ceny Minimální maržeObchodní domy Vichr v Praze, Bílá Labuť Vznikly, aby zákazník nakoupil vše potřebné pod jednou střechouNákupní střediska Staví se na okraji města Potraviny, malé nezávislé prodejny Každý obchůdek má svého majitele Velký počet zákazníkůProdejny denní potřeby Jsou zákazníkovi blízko Potraviny, papírnictví Vysoké ceny Prodlužují otevírací dobu na 7 dní v týdnu Večerky, někdy i nonstopSpecializované prodejny Na určitý druh zboží nebo značku – klenotnictví, zverimex, sexshop, Nike Vyšší ceny, ale zboží by mělo být kvalitnějšíKatalogové prodejny Velkoobchod Nakupuje výrobky za účelem dalšího prodeje maloobchodůmU některého druhů zboží je tento mezičlánek nevyhnutelnýVýhody Široký sortiment zboží od mnoha výrobců Vybaveny potřebným skladovým zařízením Jsou zákazníkovi blíž než výrobce Přebírá rizika zkažení, ukradení a eventuelně i nezaplaceníNevýhody Velkoobchod může zkrachovat a nezaplatit za zbožíTypy Cash-and-carry (zaplať a vypadni) – musím zaplatit v hotovosti a sama si odvést Dropchiper – neskladují Policový velkoobchodník – pronajatý obchůdek, zboží za velkoobchodní ceny Pojízdný velkoobchodní – hodně rozšířem v zahraničí Komisionáři a agenti – nesou minimální odpovědnost, když ho neprodají, tak ho vrátí zpět, pracují na provizi Funkce prodejních cest Prodejní Ovlivňují transakce mezi výrobci, mezičlánky a zákazníky Stará se o to, jak obchodníci nakupují zboží, prodávají zboží, vyhledávají zákazníky a přebírají rizikaLogická – činnosti, které jsou potřebné k zajištění výrobku, aby se dostal od výrobce k zákazníkoviPodpůrná – má zjednodušit a usnadnit pohyb zboží od výrobce k zákazníkovi Franchesing – mateřská firma poskytuje licenci Frenčízu, která opravňuje další firmy podnikat pod jménem a za pomoci mateřské firmy Propagace Probíhá mezi kupujícím a prodávajícímZpůsob komunikaceNabízení zboží kupujícímuVyužívá propagační mix Podpora prodeje Díky ní zákazník nakoupí rychleji a více Nástroje Ochutnávky, testery, vzorky 2+1 zdarma Dárky Loterie a soutěže, kolo štěstí Kupóny Cíle Zvýšit prodejnost Stimulace zákazníka k zakoupení většího množství Stimulace zákazníka k vyzkoušení výrobku Stimulace k opětovnému nákupu Stimulace zákazníka, který je citlivý na cenu Snížení cykličnosti k prodeji Publicita Prezentace škol, firem, aby o nich veřejnost věděla Vztah k veřejnosti Důležitá je důvěryhodnost prezentace Nástroje Veletrhy, výstavy Internet Publikace, brožurky Semináře, konference Dobročinné akce, sponzorství Reklamní předměty Prodejní personál Osobní forma komunikace Prodej z očí do očí Nejlepší typ Nejvyšší pravděpodobnost úspěchu Patří sem Prodavač – majitel obchodu nebo zaměstnanec Obchodní cestující – je zaměstnancem a objíždí potencionálním a současné zákazníky Dealer – není zaměstnancem, je to smluvní partner, dostává provizi Přímý prodej – přímý marketing Přímá, odborná komunikace se zákazníky Zaměřen na prodej zboží Založena na reklamě Nástroje Teleshopping – televizní marketing Telemarketing – prodej prostřednictví telefonu Katalogový prodej – prodej poštou, nemusíme nikam chodit, ale zboží neuvidíme na živo Internetový obchod – elektronické nákupy přes net, neustále narůstá Rozhlas – pro prodej hudby Reklama Placená forma neosobní masové komunikace Informuje široký okruh spotřebitelů K upoutání pozornosti Působí celoplošně, nebo jen v určité oblasti Funkce Informativní – informuje, že výrobek existuje, kolik stojí Připomínací – má připomenout, že výrobek bude v budoucnu určitě potřebovat Přesvědčovací – má zákazníka získat, přesvědčit a odvést od konkurence Za 30 vteřin vysílání v dobrém čase od 19:00 do 21:00 zaplatíme asi 200-300 tisíc Naopak nejlevnější reklama je v regionálním tisku Typy Primární – chce zvýšit celkovou poptávku po určitém druhu zboží Selektivní – cílem je přimět kupujícího, aby kupoval právě tuto značku Institucionální – podpořit vytvoření dobrého jména podniku Druhy Televize – nejmodernější, nejdražší, nejmasovější Rozhlas Tisk Exteriérová média – billboardy

Témata, do kterých materiál patří