Lázeňství
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Léčba teplem
Vodoléčba
Peloidoterapie
Parafínové zábaly
Léčba zářením – solux – léčba infračervenou složkou světla → prokrvení, svalové uvolnění – horské sluníčko – 10 min → UV záření + opálení
Sauna
Kryoterapie
Účinky: proti bolesti, zklidňující, prokrvení tkání, regenerace ran
Elektroléčba
Diadynamik – 6 minut, 3 aplikace protizánětlivě, zlepšuje vstřebávání otoků, povrchnější postižení
Interdym – 15 minut, 3 aplikace, 2 proudy záření, pohybový aparát
Galvanizace – stejnosměrný proud, zvyšuje dráždivost svalů a nervů, tlumí bolest → hydrogalvan → ve vodní lázni, po mozkových příhodách
Ultrazvuk – přeměna na mechanickou energii, uvolňuje svaly vnitřních orgánů, onemocnění svalů a kloubů
Diatermie – 15 – 20 minut; hluboké prohřátí, rozšířené cév, lepší látková výměna
Magnetoterapie – protibolestivé, protizánětlivé
Výplachy minerální vodou a inhalace
Inhalace – při léčení cest dýchacích, inhaluje se pára nebo aerosol
Zubní irigace – pod tlakem se masíruje dáseň, proti paradontóze
Vaginální irigace – předepisuje gynekolog
Střevní výplach – výplach tlustého střeva, při zácpě
Oxigenoterapie
Zvýšení obsahu kyslíku v krvi
Nad 50 let
Léčí se plíce, srdce, cévy
Po mozkových mrtvicích, infarktech, operacích
Wellness
Cílem = zdravý životní styl, člověk by se měl cítit dobře, oddalovat stárnutí
Relax, relaxace
Produkty: sauny, bylinné a parní lázně, odpočívárny, ochlazovny, solária, whirpool
Proti civilizačním chorobám
Trendy → prevence místo rozmazlování – redukce stresu
budování dlouhodobých vazeb
online, poukazy, klid
nárůst zájmu o wellness turismu
příprava certifikace
návštěva všech skupin obyvatel
Ekonomický význam lázeňství
Vlastní tvorba na podílu HDP
Vytváření pracovních míst
Vytváření poptávky
Marketing lázeňství
Věda, jak prodat správný produkt, za správnou cenu, na správném místě ve správnou dobu
4P: produkt, cena, distribuce, propagace
Marketingový mix: dobrá kombinace 4P
Produktem = služba: zákazník hodnotí službu na základě svého užitku
→ materiální: dům
→ psychologické: výhody, nabídky
→ smyslové požitky, které rozpoznáváme smysly (vůně, hudba, ticho)