Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing, zaměření, metody, význam

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (18.96 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

MARKETING, ZAMĚŘENÍ, METODY, VÝZNAM

Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb zákazníka efektivním a výhodným způsobem pro firmu. Cílem je zajistit, co nejúspěšnější prodej a tím co nejvyšší zisk.

Význam marketingu:

  • zvyšování kvality podnikatelských rozhodnutí, zvyšuje prodejnost

  • podpora zaměstnanosti (reklamní agentury, média)

  • podpora technického pokroku (odlišení se od konkurence)

  • pestrá nabídka produktů

  • dobrá informovanost

Průzkum trhu

Typy:

  1. Kvantitativní – rozsáhlý reprezentativní vzorek, statistické zpracování, číselné údaje

  2. Kvalitativní – malý náhodný vzorek, odhalení motivů, chování zákazníka

Metody:

  1. pozorování – sledování jevu, osobní či technikou, časová náročnost

  2. dotazování – nejrozšířenější metoda, kladení otázek a zachycování odpovědí

  • Osobní rozhovor – rychlost, pružnost, nároky na tazatele, ignorace, finanční náročnost

  • Telefonický rozhovor – nejrychlejší metoda, rychlost, nízké náklady, závislost na technice, ignorace, otázka pravdy

  • Dotazník – písemná forma, nejčastější forma, elektronická, papírová, nízké náklady, jednoduché hodnocení, pohodlí při vyplňování, nízká návratnost, otázka pravdy

Uzavřené otázky – známé odpovědi ANO – NE, známka ve škole, souhl. X nesouhl.

Otevřené otázky – vlastní slova, nejsou volby odpovědi, vlastní názor respondenta

  1. Experiment – navozené zkoumání situace, určení reakce, měřitelné parametry (bafnout na někoho a zjistit, jak reaguje)

Zaměření marketingu

  • požadavky na vlastnosti výrobku, požadavky na obaly, možnost určování cen, propagace a reklama, organizace prodeje, skladování hotových výrobků, průzkum trhu

Činnost marketingu

  • hlavním úkolem je uspokojení potřeb zákazníků a být lepší než konkurence

  • řeší vnitřní problémy firmy, propaguje, seznamuje zákazníka s produktem, stará se o reklamu, snaží se získat převahu nad konkurencí a získat pro podnik stálé místo na trhu

Zaměření pozornosti zákazníka

  • Domácnosti – složena ze skupiny spotřebitelů – o nákupu rozhoduje víc spotřebitelů

  • Jednotlivec – rozhoduje se o nákupu sám, snaží se uspokojit svou individuální potřebu

  • Firmy – proces koupě na předepsané specifické procedury (dlouhý vývoj, je potřeba plán)

Rozhodovací proces domácností:

  • uvědomění si potřeb, získání informací o produktech, vyhodnocení variant, výběr optimální varianty, rozhodnutí o nákupu – kde to koupí, realizace nákupu, vyhodnocení koupě

MARKETINGOVÝ MIX

= spojení 4 základních marketingových nástrojů, které firma používá k tomu, aby usilovala o dosažení svých cílů

  1. Produkt – statek nebo služba, která slouží k uspokojení potřeb

  • Kvalita produktu – velká konkurence, náročnost dnešního zákazníka

  • Obal – funkce ochranná, propagační, rozlišovací, informační, manipulační

  • Značka – identifikace produktu, odlišení se od konkurence, pozitivní vnímání značky

Témata, do kterých materiál patří