Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing, zaměření, metody, význam

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (18.96 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Název, symbol nebo kombinace. Logo = grafické znázornění značky

Druhy značek:

  • Kmenová – mnoho produktů pod jednou značkou (Hilton, Adidas), + nízké náklady na propagaci, - špatný produkt poškodí celou značku

  • Individuální – každý produkt má svou značku (Unilever – rama), + firma nespojí své jméno s případným neúspěchem jednoho produktu, - vysoké náklady na propagaci

  • Značka výrobce – v obchodě pod názvem výrobce (Olma), + nízké náklady na propagaci, - špatný produkt poškodí celou značku

  • Privátní – v obchodě značka obchodníka (Billa – clever, DM – Balea), + propagaci přebírá obchodník, - anonymita producenta

  • Ochranná známka – právní ochrana značky, registrovaná značka s právní ochranou, jde o jakékoliv grafické označení

Registrace na národní úrovni – úřad průmyslového vlastnictví, rejstřík ochranných známek, zápis 10 let a lze dále prodlužovat, majitel výpis z rejstříku a značku ®

PGI známky: chráněné zeměpisné označení (Hořické trubičky, Olomoucké tvarůžky)

PDO známky: ochrana původu

Celosvětová ochrana WIPO – dozor v oblasti ochrany autorských práv. Sídlem Ženeva

  1. Cena – zdroj příjmů, tvorba zisku, směnná hodnota produktu

Faktory ovlivňující cenu:

  • vnější – poptávka, konkurence, druh distribuce, sezónnost, zákony (daně)

  • vnitřní – cenová politika, náklady

Metody stanovení ceny:

  • Kalkulace nákladů – propočet nákladů + zisk

  • Orientace na konkurenci – srovnání ceny s konkurencí

  • Orientace na poptávku – sledujeme prodej, podle toho zvyšování nebo snižování ceny

  • Podle vnímané hodnoty – průzkum zákazníků

Strategie stanovení ceny – u nových produktů

  • Pronikání na trh – zaváděcí cena

  • Sbírání smetany – unikátní produkty (vysoká cena)

Zásahy tvorby ceny – přijatelný zisk, tržní podíl, věrnost zákazníků, likvidace konkurentů, návratnost investic, jedinečnost

Cena v hotelu

  • Strategická – pozice na trhu, hodnota vnímaná zákazníkem = cena na delší dobu

  • Taktická – mění se v čase (každý den), náklady se počítají na lůžko 70% obsazenosti

  1. Distribuce – způsob, jak dostat produkt na správné místo ve správný čas, spojení producenta a spotřebitele. Cílem je vytvoření distribuční cesty

  2. Komunikace = předání informací, sdělení od zdroje k příjemci, cílem je informovat cílovou skupinu o produktu, stimulovat poptávku, odlišit produkt, vytvořit věrnou klientelu, získat zpětnou vazbu, vybudovat značku

  3. Lidé – jsou součástí služby, vliv na kvalitu poskytované služby, reprezentují firmy v očích zákazníka

Nároky na pracovníka v gastronomii: znalost produktu, zdvořilost, důvěryhodnost, spolehlivost, dobré vystupování, komunikativnost, znalost prostředí

  1. Balíčky – spojení dvou a více produktů v jeden za jednu cenu, vhodné při zavádění nového produktu (zájezd, menu)

  2. Programování – navazuje přímo na balíčky, časové sladění jednotlivých balíčků (zájezd – itinerář, menu – pořadí konzumace jídla)

  3. Partnerství – vzájemná spolupráce dvou nebo více subjektů, + snížení nákladů pro partnera na propagaci, lepší uspokojení potřeb zákazníka, ochrana před konkurencí

Témata, do kterých materiál patří