Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (15.62 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Marketing

  • Nauka, jak prodat správný výrobek za správnou cenu, na správném místě, ve správný čas

  • 4P: product, price, promotion, place (výrobek, cena, propagace, místo)

  • Podmínka: 1) aby měl podnikatel zisk

2) aby byl zákazník spokojený

  • Segmentace: rozdělení zákazníků do určitých skupin (věk, pohlaví, místo)

Marketingový informační systém

= shromáždění informací → analýza → vyhodnocení

  • Tvoří: pracovníci, metody, technika

  • Každý podnik si vytváří svůj marketingový informační systém na základě informací:

  1. Primární: marketingový výzkum

  2. Sekundární: již existující → a) interní – v podniku, levné, dostupné

b) externí – vně podniku, statistické ročenky, odborné časopisy

Fáze: 1) Definice problému

2)Plán výzkumu

3)Sběr informací

4) Analyzování

Techniky: 1) kvantitativní – a) pozorování – zaznamenává skutečné chování

– zúčastněné = osobně v ději (zkoumání)

– nezúčastněné = kamera

– Klad: výsledek je ihned; Zápor: nevíme proč

b) experiment – navození nové situace a zjištění reakcí sledované osoby

– přirozené prostředí

– laboratoř – testy výsledků

c) průzkum – osobní pohovor – zjišťování složitějších problémů, použití techniky, ztráta anonymity, ovlivněno osobou tazatele – vzhled, neutrální, obratný, upravený

– telefonický – rychlejší a levnější způsob, ztráta anonymity

– dotazník – skládá se ze série otázek, cílem = získat názory a fakta

Dotazník:

→ zásady: jednoznačnost, srozumitelnost, stručnost, validnost, logická posloupnost

→ klady: levné

→ zápory: nemůžeme sledovat neverbální komunikace, zisk respondentů

→ struktura: 1) Úvod – oslovení, žádost o vyplnění, představení se, přínos, náplň a smysl

2) Otázky – zajímavé → stěžejní → všeobecné

3) Poděkování

→ druhy otázek: a) uzavřené – 1) ano x ne

2) ano – nevím - ne

3) škálové (odhodnoťte 1-5, *, graf, spokojenost)

4) výběrové

5) výčtové (výběr z více možností)

b) otevřené – 1) volné – odpověď různá

2) dokončení věty

3) dokončení příběhu

4) dokončení obrázku

c) všeobecné – muž x žena, věk, vzdělání,…

2) kvalitativní – shromažďuje informace o chování, motivech a příčinách

– odpovídá na otázky: Proč a jak

  1. Hloubkový rozhovor – smyslem = nalézt hluboko uložené příčiny našich názorů, které si dozařovaná osoba neuvědomuje

Rozhovor – otevřená volná diskuze, zaznamenáván

– důraz kladen na reakce

– úspěch pouze v případě uvolněného vztahu

– tazatel = autor otázek posluchač, vysoce kvalifikovaná osoba, komunikativní → finančně náročný

  1. Skupinový rozhovor – řízený rozhovor, zaznamenáván, finančně náročné

– sledování procesu společenského působení na individuální rozhodování → každý účastník je vystaven názorům ostatních

Témata, do kterých materiál patří