Marketing
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Marketing
Nauka, jak prodat správný výrobek za správnou cenu, na správném místě, ve správný čas
4P: product, price, promotion, place (výrobek, cena, propagace, místo)
Podmínka: 1) aby měl podnikatel zisk
2) aby byl zákazník spokojený
Segmentace: rozdělení zákazníků do určitých skupin (věk, pohlaví, místo)
Marketingový informační systém
= shromáždění informací → analýza → vyhodnocení
Tvoří: pracovníci, metody, technika
Každý podnik si vytváří svůj marketingový informační systém na základě informací:
Primární: marketingový výzkum
Sekundární: již existující → a) interní – v podniku, levné, dostupné
b) externí – vně podniku, statistické ročenky, odborné časopisy
Fáze: 1) Definice problému
2)Plán výzkumu
3)Sběr informací
4) Analyzování
Techniky: 1) kvantitativní – a) pozorování – zaznamenává skutečné chování
– zúčastněné = osobně v ději (zkoumání)
– nezúčastněné = kamera
– Klad: výsledek je ihned; Zápor: nevíme proč
b) experiment – navození nové situace a zjištění reakcí sledované osoby
– přirozené prostředí
– laboratoř – testy výsledků
c) průzkum – osobní pohovor – zjišťování složitějších problémů, použití techniky, ztráta anonymity, ovlivněno osobou tazatele – vzhled, neutrální, obratný, upravený
– telefonický – rychlejší a levnější způsob, ztráta anonymity
– dotazník – skládá se ze série otázek, cílem = získat názory a fakta
Dotazník:
→ zásady: jednoznačnost, srozumitelnost, stručnost, validnost, logická posloupnost
→ klady: levné
→ zápory: nemůžeme sledovat neverbální komunikace, zisk respondentů
→ struktura: 1) Úvod – oslovení, žádost o vyplnění, představení se, přínos, náplň a smysl
2) Otázky – zajímavé → stěžejní → všeobecné
3) Poděkování
→ druhy otázek: a) uzavřené – 1) ano x ne
2) ano – nevím - ne
3) škálové (odhodnoťte 1-5, *, graf, spokojenost)
4) výběrové
5) výčtové (výběr z více možností)
b) otevřené – 1) volné – odpověď různá
2) dokončení věty
3) dokončení příběhu
4) dokončení obrázku
c) všeobecné – muž x žena, věk, vzdělání,…
2) kvalitativní – shromažďuje informace o chování, motivech a příčinách
– odpovídá na otázky: Proč a jak
Hloubkový rozhovor – smyslem = nalézt hluboko uložené příčiny našich názorů, které si dozařovaná osoba neuvědomuje
Rozhovor – otevřená volná diskuze, zaznamenáván
– důraz kladen na reakce
– úspěch pouze v případě uvolněného vztahu
– tazatel = autor otázek posluchač, vysoce kvalifikovaná osoba, komunikativní → finančně náročný
Skupinový rozhovor – řízený rozhovor, zaznamenáván, finančně náročné
– sledování procesu společenského působení na individuální rozhodování → každý účastník je vystaven názorům ostatních