Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing a propagace

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (20.15 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

– snaží se získat co nejvíce originálních myšlenek

– respondenti společně hledají ideální řešení zadaného problému

– pravidla: nehodnotit, nesmát se, pozitivní atmosféra, zapisovat

  1. Projektivní techniky – respondent není schopen odpovědět jinak → dokončení

Propagace v CR

  1. Reklama – webovky, katalogy, inzeráty v tisku, plakáty, prospekty, stánky na letišti

  2. Podpora prodeje – soutěže, hry, dárkové poukazy, dětské slevy, výstavy, veletrhy

  3. Public relations – prezentace produktů (studijní cesta pro novináře), sponzoring, charita

  4. Osobní doporučení - nejúčinnější

Propagace

  • Forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím, aby zákazník byl informován a přesvědčen k nákupu určitého zboží nebo služby

Funkce: informační – informovat o výrobku nebo slevě

přesvědčovací – snaha přimět ke koupi

připomínající – připomíná výrobek

Nástroje

  1. Reklama – placená, neosobní jednosměrná komunikace

– cíl: ovlivnit chování spotřebitele ke koupi

– formy – TV, rádio, internet, billboardy, letáky, noviny

– slogan, výběr cílové skupiny

– úspěšnost = ve správný čas, na správném místě

+ masovost, visibilita - vysoká cena, obtížná měřitelnost účinku

  1. Osobní prodej – přímá komunikace a vybudování vztahu se zákazníkem

– typické pro: kosmetiku, drogerii, elektro

– nároky na vlastnosti prodejce (odborné znalosti, improvizace)

+ efektivnější než ostatní nástroje - vysoké náklady, vazba zákazníka na prodejce

  1. Podpora prodeje – nepřímá komunikace zahrnující krátké podněty ke koupi

– reklamní dárky, vzorky, ochutnávky, kupony, soutěže, slevy

+ okamžitý účinek - krátkodobé

  1. Public relations – bezplatné, zvyšuje pozitivní obraz o firmě před veřejností prostřednictvím médií

– prostředky: a) press relation – tiskové konference, interview

b) firemní akce – slavnostní večírek, rodinný den

c) sponzoring – finanční podpora – sport, kultura, charity

d) lobbing – zastupování zájmů firmy u veřejných činitelů

± nezávislé ovlivňování veřejného mínění

  1. Přímý marketing – komunikace firmy s konkrétním zákazníkem – přímé oslovení člověka

– formy: pošta na přímého adresáta, telemarketing, TV shop, direkt mailing

– podmínka: databáze stávajících i potencionálních zákazníků

+ přímé zacílení - zahlcenou přímým marketingem

Témata, do kterých materiál patří