Marketing a propagace
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
– snaží se získat co nejvíce originálních myšlenek
– respondenti společně hledají ideální řešení zadaného problému
– pravidla: nehodnotit, nesmát se, pozitivní atmosféra, zapisovat
-
Projektivní techniky – respondent není schopen odpovědět jinak → dokončení
Propagace v CR
Reklama – webovky, katalogy, inzeráty v tisku, plakáty, prospekty, stánky na letišti
Podpora prodeje – soutěže, hry, dárkové poukazy, dětské slevy, výstavy, veletrhy
Public relations – prezentace produktů (studijní cesta pro novináře), sponzoring, charita
Osobní doporučení - nejúčinnější
Propagace
-
Forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím, aby zákazník byl informován a přesvědčen k nákupu určitého zboží nebo služby
Funkce: informační – informovat o výrobku nebo slevě
přesvědčovací – snaha přimět ke koupi
připomínající – připomíná výrobek
Nástroje
Reklama – placená, neosobní jednosměrná komunikace
– cíl: ovlivnit chování spotřebitele ke koupi
– formy – TV, rádio, internet, billboardy, letáky, noviny
– slogan, výběr cílové skupiny
– úspěšnost = ve správný čas, na správném místě
+ masovost, visibilita - vysoká cena, obtížná měřitelnost účinku
Osobní prodej – přímá komunikace a vybudování vztahu se zákazníkem
– typické pro: kosmetiku, drogerii, elektro
– nároky na vlastnosti prodejce (odborné znalosti, improvizace)
+ efektivnější než ostatní nástroje - vysoké náklady, vazba zákazníka na prodejce
Podpora prodeje – nepřímá komunikace zahrnující krátké podněty ke koupi
– reklamní dárky, vzorky, ochutnávky, kupony, soutěže, slevy
+ okamžitý účinek - krátkodobé
Public relations – bezplatné, zvyšuje pozitivní obraz o firmě před veřejností prostřednictvím médií
– prostředky: a) press relation – tiskové konference, interview
b) firemní akce – slavnostní večírek, rodinný den
c) sponzoring – finanční podpora – sport, kultura, charity
d) lobbing – zastupování zájmů firmy u veřejných činitelů
± nezávislé ovlivňování veřejného mínění
Přímý marketing – komunikace firmy s konkrétním zákazníkem – přímé oslovení člověka
– formy: pošta na přímého adresáta, telemarketing, TV shop, direkt mailing
– podmínka: databáze stávajících i potencionálních zákazníků
+ přímé zacílení - zahlcenou přímým marketingem