Marketingový mix
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
1.A Noviny – jsou periodikem obvykle vytištěným na levném novinovém papíře. Obsahují převážně zpravodajské informace / o politice, sportu, ekonomii, kultuře/, doplňkové informace /předpověď počasí, televizní program/ a zábavné čtení /křížovky, sudoku/
Rozdělení novin:
a/. podle území: celostátní – Hospodářské noviny, Lidové noviny
regionální – na území kraje, okresu
místní – ve velkých městech nebo v bývalých okresech – např.
Plzeňský deník
b/. podle četnosti vydávání deník – denně mimo neděli – Právo
obdeník – vychází obden
nedělník – Nedělní Blesk
týdeník – vychází jednou týdně
c/. podle zaměření všeobecné – Právo, MF Dnes
odborné – Hospodářské noviny, Sport
d/. podle obsahu seriózní – tisknou prověřené informace a fakta – Lidové noviny
bulvární – neseriózní informace, důraz je kladen na fotografie, zajímavosti ze života slavných – Blesk, Aha
1.B Časopisy – jsou periodika lišící se od novin delší periodiku, zaměřením na užší cílovou skupinu čtenářů, vyšší cenou, kvalitnějším papírem a lepší grafikou.
Rozdělení časopisů:
a/. podle četnosti vydání týdeník – časopis Týden, Květy
čtrnáctideník – ABC, 100+1
měsíčník – Země světa, National Geographic
dvouměsíčník – Finanční management
čtvrtletník – Svět železnice
b/. podle zaměření všeobecné – Týden, Květy, Instinkt
odborné – Ekonom
c/. podle obsahu seriózní – Cinema, Lidé a země
bulvární – Pestrý svět
Faktory ovlivňující úspěch tiskové reklamy: titulek, text, ilustrace
Reklamní média – 2. Rozhlas
Rozhlas je telekomunikační zařízení pro jednosměrný přenos zvuku na dálku.
Cizím slovem - rádio
Délka reklamy by se měla pohybovat kolem 30 sekund.
Výhody: - levnost, pružnost, masovost
Nevýhody – působení jen na jeden smysl – sluch a nemožnost vizualizace
Dělení rozhlasu:
a/. podle vlastnictví státní (veřejnoprávní) činnost je hrazena z koncesionářských poplatků. ČRo 1 – Radiožurnál, ČRo 2 – Praha
soukromé (privátní) je hrazena pouze z reklamy – Impuls, Frekvence 1, Evropa 2, Blaník…
b/. podle území celoplošné signálem pokryjí celé území republiky. ČRo 1, Evropa 2, Impuls
regionální pokryjí jen část území – Rádio Blaník
Reklamní média – 3. Televize
nejsledovanější médium
Výhody – masovost, působnost na zrak i sluch (audiovizuální médium) a účinnost
Nevýhody – vysoká cena za vysílací čas a vysoké náklady na tvorbu reklamy
Dělení televizních stanic: státní (veřejnoprávní) – činnost je hrazena z koncesionářských poplatků ČT 1, ČT 2, ČT 24, ČT 4 Sport
Soukromé (privátní) – činnost je hrazena z reklamy, Nova, Prima
Reklamní média – 4. Exteriérová média
zahrnují reklamní nosiče, které jsou umístěny na otevřených prostranstvích a veřejných místech