Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketingový mix

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (129.78 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

1.A Noviny – jsou periodikem obvykle vytištěným na levném novinovém papíře. Obsahují převážně zpravodajské informace / o politice, sportu, ekonomii, kultuře/, doplňkové informace /předpověď počasí, televizní program/ a zábavné čtení /křížovky, sudoku/

Rozdělení novin:
a/. podle území: celostátní – Hospodářské noviny, Lidové noviny
regionální – na území kraje, okresu
místní – ve velkých městech nebo v bývalých okresech – např.

Plzeňský deník

b/. podle četnosti vydávání deník – denně mimo neděli – Právo

obdeník – vychází obden

nedělník – Nedělní Blesk

týdeník – vychází jednou týdně

c/. podle zaměření všeobecné – Právo, MF Dnes
odborné – Hospodářské noviny, Sport

d/. podle obsahu seriózní – tisknou prověřené informace a fakta – Lidové noviny

bulvární – neseriózní informace, důraz je kladen na fotografie, zajímavosti ze života slavných – Blesk, Aha

1.B Časopisy – jsou periodika lišící se od novin delší periodiku, zaměřením na užší cílovou skupinu čtenářů, vyšší cenou, kvalitnějším papírem a lepší grafikou.

Rozdělení časopisů:
a/. podle četnosti vydání týdeník – časopis Týden, Květy
čtrnáctideník – ABC, 100+1
měsíčník – Země světa, National Geographic
dvouměsíčník – Finanční management
čtvrtletník – Svět železnice

b/. podle zaměření všeobecné – Týden, Květy, Instinkt
odborné – Ekonom

c/. podle obsahu seriózní – Cinema, Lidé a země
bulvární – Pestrý svět

Faktory ovlivňující úspěch tiskové reklamy: titulek, text, ilustrace

Reklamní média – 2. Rozhlas

Rozhlas je telekomunikační zařízení pro jednosměrný přenos zvuku na dálku.

Cizím slovem - rádio

Délka reklamy by se měla pohybovat kolem 30 sekund.

Výhody: - levnost, pružnost, masovost

Nevýhody – působení jen na jeden smysl – sluch a nemožnost vizualizace

Dělení rozhlasu:
a/. podle vlastnictví státní (veřejnoprávní) činnost je hrazena z koncesionářských poplatků. ČRo 1 – Radiožurnál, ČRo 2 – Praha

soukromé (privátní) je hrazena pouze z reklamy – Impuls, Frekvence 1, Evropa 2, Blaník…

b/. podle území celoplošné signálem pokryjí celé území republiky. ČRo 1, Evropa 2, Impuls
regionální pokryjí jen část území – Rádio Blaník

Reklamní média – 3. Televize

nejsledovanější médium

Výhody – masovost, působnost na zrak i sluch (audiovizuální médium) a účinnost

Nevýhody – vysoká cena za vysílací čas a vysoké náklady na tvorbu reklamy

Dělení televizních stanic: státní (veřejnoprávní) – činnost je hrazena z koncesionářských poplatků ČT 1, ČT 2, ČT 24, ČT 4 Sport

Soukromé (privátní) – činnost je hrazena z reklamy, Nova, Prima

Reklamní média – 4. Exteriérová média

zahrnují reklamní nosiče, které jsou umístěny na otevřených prostranstvích a veřejných místech

Témata, do kterých materiál patří