Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketingový mix

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (129.78 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Nástroje používané k propagaci

1. Podpora prodeje

= forma komunikace, která se snaží podpořit prodej pomocí různých podnětů – např. reklamní dárky, vzorky čajů, kosmetiky…, ochutnávky, slevové kupóny pro další nákup, cenové stimuly (zvýhodněná balení), vystavování zboží – např. u pokladny, soutěže a loterie, věrnostní programy…

2. Public relations = vztah s veřejností

= neosobní forma komunikace s veřejností zaměřená na publikování pozitivních informací o firmě a tím firmě zajistit dobrý image

= bezplatná forma propagace

- např. firemní akce jako večírek k výročí založení firmy, kdy se veřejnost seznámí s aktivitami firmy, sponzorování = finanční podpora různých aktivit, lobbování = zastupování zájmů firmy při jednání s veřejnými činitele, firemní kultura = chování zaměstnanců k zákazníkovi nebo obchodním partnerům

3. Přímý marketing

= adresná komunikace firmy se zákazníkem

- realizuje se prostřednictvím pošty, televize, tisku, rozhlasu…

4. Osobní prodej

= osobní prezentace prováděná prodejci společnosti za účelem prodeje a budování vztahů se zákazníky

- je to nejnáročnější forma propagace, poskytuje ale možnost zpětné vazby od zákazníka a tím možnost pružně reagovat na přání zákazníka

5. Reklama

= placená neosobní forma komunikace s cílem informovat a ovlivnit spotřebitele

- je to pouze jednosměrná komunikace

Funkce reklamy:

  • informativní – informuje o existenci nebo slevě výrobku

  • přesvědčovací – snaha přimět zákazníka ke koupi – např. bez odstraňovače vodního kamene zničíte pračku

  • připomínací – zákazníkovi se připomene výrobek

Druhy reklamy:

Všeobecná reklama
- cílem reklamy je zvýšení poptávky po výrobcích bez rozdílu značky
- např. reklama propagující žvýkačky bez cukru nebo reklama na podporu třídění odpadu…

Značková reklama
- cílem je propagovat výrobek nebo službu určité značky – reklamy na konkrétní výrobky – Nike, Adidas

Instituční reklama
- cílem je tvorba pozitivního mínění o firmě v očích veřejnosti
- Lidl, Kaufland
Teorie reklamy:
Podle toho, jak reklama působí na zákazníka, rozlišujeme 2 teorie.

Silná teorie reklamy

Vychází z faktu, že reklama zákazníka naprosto ovlivní, přesvědčí ho o nutnosti nákupu daného výrobku nebo služby.

Slabá teorie reklama

Vychází z přesvědčení, že zákazníka na prvním místě ovlivní zvyky, tradice a nákupní chování. Teprve potom se rozhoduje na základě reklamy, která však plní hlavně funkci informační.

Reklamní média:

  • tisk

  • rozhlas

  • televize

  • internet

  • exteriérová média – reklamní nosiče, které jsou umístěny na otevřených prostranstvích a veřejných místech, billboardy = velkoplošná reklama

Reklamní média – 1. Tisk
Základní dělení tisku je na:

periodický – patří mezi nejstarší
neperiodický – vychází občas nebo jednou do roka

Témata, do kterých materiál patří