Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketingový mix

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (129.78 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Distribuce

Cesta výrobku od VÝROBCE k ZÁKAZNÍKOVI

Rozlišujeme: PŘÍMOU & NEPŘÍMOU

PŘÍMÁ DISTRIBUCE

  • VÝHODA - NIŽŠÍ CENA VÝROBKU
    - ČERSTVOST U RYCHLE SE KAZÍCÍCH POTRAVIN
    - DOBRÁ ZPĚTNÁ VAZBA
    - NIŽŠÍ RIZIKO PLATEBNÍ NESCHOPNOSTI

  • NEVÝHODA - NIŽŠÍ PROPAGACE VÝROBKU
    - NIŽŠÍ OBJEM PRODEJE

NEPŘÍMÁ DISTRIBUCE

mezi VÝROBCE a ZÁKAZNÍKA vstupuje další článek

  • VÝHODA - VĚTŠÍ PROPAGACE VÝROBKU
    - VĚTŠÍ PRODEJNOST VÝROBKU

  • NEVÝHODA - HORŠÍ ZPĚTNÁ VAZBA
    - VĚTŠÍ RIZIKO PLATEBNÍ NESCHOPNOSTI
    - VYŠŠÍ CENA

Dále popsat mezičlánky – MO a VO

Velkoobchod – spojovací článek mezi výrobou a obchodem, např. Makro
Maloobchod – nakupuje zboží od výrobce nebo z VO za účelem prodeje konečným spotřebitelům

Maloobchodní sítě

  1. Dělení
    a) základní – obchody s pevným stanovištěm, jsou otevřeny celoročně
    b) doplňkové – obchody, které nabízejí zboží krátkodobě

  2. Dělení
    a) městská – obchody ve městě, čím větší město, tím více obchodů
    b) venkovská – většinou jedna prodejna se smíšeným zbožím

Formy maloobchodního prodeje

  1. Základní
    a) samoobslužný prodej
    b) pultový prodej
    c) prodej volným výběrem – zákazník si sám vybere

  2. Doplňkové
    a) přenosné stánky, pojízdná prodejna, dealeři
    c) prodejní automaty
    e) zásilkový prodej

Typy maloobchodních prodejen

  1. Stacionární
    - patří sem
    a) smíšené prodejny – nabízí potravinářský i nepotravinový sortiment, jsou hlavně na venkově/vesnici
    b) obchodní domy univerzální – obsahují supermarket a prodejny na nepotravinové zboží, velikost je 10 000-20 000 m²
    c) obchodní domy specializované – zaměřeny na jeden druh zboží, odborně vyškolený personál, velikost od 1 500 m²
    d) specializované prodejny – zaměřené na jeden druh zboží, odborně vyškolený personál
    e) specializované velkoprodejny – široká nabídka, odborně vyškolený personál
    f) hobby market – nabízejí vše pro dům, byt a zahradu
    g) supermarkety – rozloha 400 – 2 500 m², otevřeno 7 dní v týdnu, součástí je parkoviště, převažuje potravinové zboží nad nepotravinovým
    h) hypermarkety – od 2 500 m², otevřeno 7 dní v týdnu, součástí je parkoviště, staví se ve městech, převažuje nepotravinové zboží nad potravinovým
    ch) discontní prodejny – omezený sortiment, výrobků je méně, ale prodávají se ve větším množství
    i) obchodní centra – nad 10 000 m², součástí je hypermarket a prodejny s nepotravinovým zbožím, občerstvení, kultura

  2. Ambulantní – mění se stanoviště
    a) pojízdné prodejny – musíme uvést stanoviště, čas, datum
    b) přenosné stánky
    c) dealeři

  3. Zásilkový – vše co si objednáme přes internet a přijde to přes kurýra nebo poštou,

Propagace= činnosti určené ke komunikaci se zákazníkem
- informuje zákazníka, přesvědčuješ nebo mu připomíná vlastnosti a dostupnost produktu
- je úspěšná tehdy, když ve správný okamžik a na správném místě dokáže upoutat pozornost

Témata, do kterých materiál patří