Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




filozofie 19. a 20. století

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (17.9 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Filozofie 21. století

Noam Chomsky

profesor lingvistiky, kritik bohaté elity, která vládne Spojeným státům

Chomsky sestavil seznam deseti nástrojů manipulace našich médií. Ty podle něj v podstatě povzbuzují hloupost, podporují pocit viny, vytvářejí rozptylování pozornosti nebo vykonstruují umělé problémy a pak je magicky vyřeší.

Proto bych je vám chtěla tady představit:

STRATEGIE ODVÁDĚNÍ POZORNOSTI

  • Rozptylování veřejné pozornosti od důležitých otázek a změn řízených našimi politickými a ekonomickými elitami

  • Strategie rozptylování pozornosti je také podstatná k vymýcení veřejného zájmu o základní vědomosti vědy

  • Tato technika také přesměrovává pozornost veřejnosti od našich skutečných sociálních problémů s důrazem na záležitosti, které nemají žádnou reálnou důležitost.

    VYTVOŘENÍ PROBLÉMU NÁSLEDOVANÉ NABÍDKOU ŘEŠENÍ

  • Tato metoda v podstatě zdůrazňuje symptomy, zatímco skrývá zásadní kauzy.

  • Například poukazuje na násilí ve městech nebo na podrobnosti krvavých útoků, aniž by vyšetřovala příčiny těchto problémů.

    POSTUPNÁ STRATEGIE

  • To v podstatě znamená postupně zavádět destruktivní sociální politiku, která by byla neakceptovatelná, kdyby byla na veřejnost uvalena náhle.

  • Patří mezi ně privatizace, nejistota, flexibilita, masivní nezaměstnanost, snížení kupní síly mezd a záruk na obstojný příjem.

  • Všechny tyto změny by vyvolaly všeobecnou vzpouru, kdyby byly použity najednou.

    STRATEGIE PODŘIZOVÁNÍ

  • Další způsob, jak získat souhlas veřejnosti s nepopulárními opatřeními je představit je jako „bolestné, ale nutné“ s cílem získat veřejné pochopení pro jejich budoucí uplatnění.

    Veřejnosti se doporučí uvěřit, že „vše bude lepší zítra“. To poskytne veřejnosti více času na to zvyknout si na myšlenku nevýhodných změn

  • Tato strategie byla velmi oblíbená v Sovětském svazu – například v jejich pětiletkách.

    ZACHÁZENÍ S VEŘEJNOSTÍ JAKO S DÍTĚTEM

  • Mnoho reklam a propagandy využívá dětské řeči a intonace dětí, jako by divák nebo posluchač byl malé dítě nebo mentálně zaostalý.

    POVZBUZENÍ EMOCIONÁLNÍCH REAKCÍ MÍSTO REFLEXIVNÍCH

  • To otevírá dveře nevědomí, je jsou uschované plány, přání, strachy, úzkosti, nutkání a požadované iracionální chování.

    BOMBARDOVÁNÍ MALIČKOSTMI K UDRŽENÍ IGNORANCE

  • Kvalita vzdělání poskytovaná nižším sociálním vrstvám je úmyslně udržována nevalná a mizerná, jak je to jen možné, aby mohly být manipulovány jako ovce.

    PODPOROVÁNÍ VEŘEJNOSTI BÝT ŠŤASTNÝ S PRŮMĚRNOSTÍ

  • To zahrnuje podporování veřejnosti, aby uvěřila tomu, že je v módě být hloupý, vulgární a nevzdělaný.

    PODPORA VINY A VLASTNÍ VINY

  • Jedná se o mimořádně zvrácenou strategii.

  • Týká se to neustálého dávání viny lidem za jejich vlastní neštěstí, kvůli selhání jejich inteligence, jejich schopností nebo jejich snah tak, aby nezkoumali strukturální vady sociálního a ekonomického systému, který je zotročuje.

    POZNAT INDIVIDUÁLNÍ LIDI LÉPE, NEŽ SE SAMI ZNAJÍ

Témata, do kterých materiál patří