Taneční žánr a drobné charakteristické skladby
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
2) skladby s blíže určujícími názvy, ale ne přímo programní
- ukolébavka, barkarola, chanson, serenáda, dumka
a) napodobení nebo umělecká stylizace písní
b) názvy převzaté z literatury – Humoreska, Balada, legenda
c) názvy převzaté z výtvarného umění – Skica, Arabeska, Črta
d) skladby označené jako nepříliš propracované nápady – Invence, Impromptus, Moment
e) názvy naznačující určitou náladu – Idyla, Nocturno, Capricio, Pastorela
3) skladby označené jinými názvy nebo tempovými údaji
- skladby označené jinými názvy nebo tempovými údaji – Prolog, Intermezo, Epizoda,
Andante, Ostinato, Largo, Presto
4) skladby označené dle účelu, jemuž mají sloužit, podle specifického nástrojového uplatnění, podle vyhraněného hud.
obsahu, podle formálního uspořádání
- Etuda – praktická skladba instruktivní pro určitý stupeň vyspělosti
- koncertní etuda – Chopin, Liszt
- preludium – dle umístění – připravuje posluchače pro poslech hudby jež má následovat, ale
i samostatná skladba (??)
- časté dvojice – Toccata + Fuga, Preludium + Fuga
- postludium – dohra, ukončení, finální část cyklu
- interludium – mezi
- intráda- krátká vstupní skladba pro několik nástrojů, zejména pro žesťové nástroje
- fanfára- slavnostní skladba pro žesťové nástroje – pokud je jí užito jako příznačné hud. značky
(př. rozhlas.znělka), znělka nemusí být fanfárou, ale například převzatá (Vyšehrad)
- intermezzo – menší skladba vsunutá mezi rozlehlejší, ale i samostatná skladba (Mácha – Máj)
c) z literatury: elegie, balada, rapsodie, legenda, prolog, epilog, ekloga, romance
z výtvarného umění: črta, skica, silueta, arabeska, freska