Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




HWE_11-20

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.97 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Jednoduchá, vysoká integrace a nízká cena

  • Používá se k výrobě operačních pamětí

  • Dělení DRAM modulu do PC:

    • SIMM (Single Inline Memory Module) - integrovaný obvod, který se strkal do patice

    • DIMM (Dual Inline Memory Module)

      • DDR

      • DDR2

      • DDR3

      • DDR4

    • SO-DIMM - jedná se o DIMM paměť používanou pro NTB (zmenšená velikost)

  • Vlastnosti RAM:

    • Typ (DDR2, DDR3, DDR4)

    • Velikost (DIMM, SO-DIMM)

    • Kapacita (4GB - 32GB)

    • Frekvence

    • Napětí (1,2V - 2V)

    • Časování

  • 13. VNĚJŠÍ PAMĚTI POČÍTAČE

    • Paměti jsou zařízení, které umožní uložit obsah / informace (zápis do paměti), uchovat ji po požadovanou dobu a znovu ji získat pro další použití (čtení paměti).

    • Rozdělení pamětí:

      • Vnitřní

      • Vnější (Pomalejší, větší kapacita, data nezávislé na napětí, dočasná):

        • Mechanické:

    • Děrné štítky

    • Děrné pásky

      • Magnetické:

    • Magnetický štítek

    • Magnetické pásky

    • Disketové mechaniky

    • HDD (pevný disk (kov, sklo))

      • Optické:

    • Disky

      • CD

      • DVD (4.7GB/vrstva -> dvoustranný)

      • BD(Blu-ray, 25GB/vrstva)

    • Mechanika

      • Polovodičové:

    • USB

    • Kapacita

    • Rozhraní (USB 2.0; USB 3.0; USB-C)

    • Rychlost zápisu/čtení

    • SSD

    • Kapacita

    • Rozhraní (M.2; SATA)

    • Rychlost zápisu/čtení

    • Formát disku (2,5”; 3,5”; M.2)

    • Životnost

    • Paměťová karta

    • Kapacita

    • Rychlostní třída (Class 4 - Class 10)

    • Druh paměťové karty (SD, microSD)

    14. VSTUPNÍ PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ POČÍTAČE

    • Vstupní zařízení je hardware, pomocí kterého počítač přijímá data. Obvykle jde o zařízení používaná pro samotné ovládání počítače (myš, klávesnice apod.), může ale jít např. i o specializované např. teplotní senzory nebo čtečky čárových kódů.

    • Textová

      • Počítačová klávesnice

    • Zařízení s ukazatelem

      • Myš, trackball, touchpad, dotyková obrazovka

    • Herní zařízení

      • Joystick, gamepad, volant s pedály

    • Zařízení snímající obraz a zvuk

      • Skener, webkamera, mikrofon

    • Klávesnice - Klávesy jsou připojeny na rastr, tzv. matice kláves. Když uživatel stiskne nějakou klávesu, procesor uvnitř klávesnice zjistí jaká klávesa byla stisknuta, podle umístění klávesy v matici.

      • Konektor: dříve rs232, PS2, a nyní nejvíce rozšířeno USB a nebo bezdrátová komunikace pomocí bluetooth

      • Klávesnice se rozdělují podle účelu použití na: kancelářské, multimediální a herní. Kancelářská klávesnice je nejvíce rozšířený typ, má obyčejné membránové spínače. Multimediální má narozdíl od kancelářské tlačítka navíc (např. na přeskakování videí, zesilování zvuku, atd..). Herní klávesnice mohou být buď obyčejné membránové a nebo s mechanickými spínači, často také jsou herní klávesnice RGB a mohou mít upravený layout kláves.

    • Polohovací zařízení

      • Kuličková myš - Zespoda je vložena kulička, která se pohybem těla myši odvaluje a přenáší tak svůj pohyb na dvě hřídele s enkodéry. Enkodér využívá kotouč který je umístěn mezi infraLED emitující světelné záření a fototranzistor, popřípadě fotorezistor. Otáčením kotouče dochází k přerušování světelného paprsku (světelné impulsy). Ty se pomocí fototranzistoru převádějí na impulsy elektrické, které jsou přes standardizované rozhraní přenášeny do počítače, jenž podle nich vyhodnotí aktuální polohu kurzoru na obrazovce.

      • Optická myš - Pracuje na principu optického snímání povrchu pod myší. V myši je umístěn optický snímač (CCD či CMOS prvek s maticí o velikosti několik desítek bodů), který snímá obraz v podobném rozlišení, jaké má například ikona programu. Rychlost snímání je zhruba 1000 až 6000 vyhodnocených obrazů za sekundu. Vyhodnocení polohy podle snímaných obrazů provádí zabudovaný procesor. K osvětlení plošky snímané senzorem se využívá červená LED. Principiálně však není vyloučena ani jiná barva. Optická myš pracuje spolehlivě na téměř každém povrchu kromě zrcadla a povrchu červené barvy.

      • Trackball - Funguje jako kuličková myš jen je kulička nahoře

      • Touchpad - Touchpad pracuje na principu změny elektrické kapacity v místě dotyku prstu.

      • Princip je založen na sérii vodičů, které jsou umístěny ve dvou vrstvách, oddělených velmi tenkou vrstvou dielektrika (izolantu). Mezi těmito vrstvami (jednotlivými uzly sítě vodičů) prochází vysokofrekvenční proud, jehož velikost je přímo úměrná elektrické kapacitě uzlu. Pokud na plochu touchpadu přiložíme prst (tedy připojíme potenciál země), dojde v dané oblasti k okamžité změně kapacity (vybití = nulové napětí). Tyto stavy dále vyhodnocuje elektronika, která se nachází pod spodní vrstvou vodičů a je na ni přímo napojena. Počáteční dotek (změna kapacity) je tedy vždy vyhodnocena jako výchozí bod, od kterého se dále odvíjí směr pohybu kurzoru

      • Dotykový displej - Kapacitní dotykový displej je složen ze dvou průhledných vodivých vrstev nanesených na skle. Tyto dvě vrstvy tvoří kondenzátor s definovanou kapacitou. Na jedné vrstvě jsou v rozích vytvořeny celkem čtyři elektrody, v každém rohu jedna. Vnější elektroda je z důvodů ochrany před poškozením překryta ještě další ochrannou vrstvou. Na elektrody je přivedeno malé napětí. V klidu je odběr proudu z elektrod velmi malý. Při dotyku (nebo dostatečnému přiblížení) dojde ke vzniku parazitní kapacity mezi vrchní průhlednou elektrodou a předmětem (např. prstem uživatele). Tím se zvětší odběr proudu z elektrod, který je vyhodnocován. Velikost proudu odebíraného z jednotlivých elektrod je přitom úměrná jejich vzdálenosti od místa dotyku.

    Témata, do kterých materiál patří