Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Informační technologie

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (44.65 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

GIS (Geographic IS) – podpora kreslení a vyhodnocování map, tvorba územních modelů.

CAD (Computer Aided Design) – konstrukční a návrhářské práce v průmyslu, počítačová podpora návrhu výrobku.

CAM (Computer Aided Manufacturing) – automatizovaná podpora řízení výrobních provozů.

OIS (Office IS) – podpora rutinních kancelářských prací (elektronická pošta, správa a zpracování dokumentů).

B. Z jakých modulů se skládá ERP systém, jaké procesy popisuje a jaké jsou jejich návaznosti?

-Základem ERP systému pro velké firmy je aplikační jádro se sadou standardních modulů, které jsou vhodné prakticky pro jakýkoliv typ organizace či podniku a stávají se tak jakýmsi obecným řešením pro návrh jakéhokoliv informačního systému. Jedná se především o moduly obsluhující tyto oblasti:

- ekonomiku, především účetnictví a fakturaci,

- logistiku a skladové hospodářství,

- lidské zdroje s problematikou mezd a personalistiky,

- marketing a CRM (řízení vztahů se zákazníky),

- a manažerské vyhodnocování.

Procesy, které ERP systém popisuje:

-nákup, prodej, sklady, finance, finanční účetnictví, finanční plánování, controlling, marketing, majetek, výroba

8) CRM, MES, HRM a další komponenty podnikových informačních systémů

- CRM – Customer Relationship Management

- podnikový informační systém pro správu informací a řízení vztahů se zákazníky

- podnět pro vznik těchto systémů – mimo jiné změna pohledu na to, co firmě přináší zisk

- Dříve byl centrem pozornosti produkt – v současné době je za zdroj zisku považován odběratel produktu – zákazník

Cíl: analytický nástroj, formulování podnikové kultury, pomoc při vytváření podnikové strategie, podpora marketingu…

Zdroje: emaily, telefonické rozhovory, Info. získané přímým kontaktem ze zákazníkem, web, smlouvy…

Typy: operativní, analytické, kolaborativní

MES – manufacture execution systém

- poskytuje informace umožňující optimalizovat výrobní aktivity od odeslání objednávky až po finální produkt

- poskytuje operativní informace pro okamžité řízení výrobních procesů

- vyplňují mezeru mezi podnikovými systémy ERP a procesní automatizaci

Cíl: dosažení nižších nákladů, zvýšení kvality, pružnější reagování

Kvalita – produktivita – efektivita

Cenové modely: User-based (licence dle počtu uživatelů), (usage) module-based, outsourcing – ASP, SaaS…

Účinek: umožnit řiditelnost procesů, garantovat termíny zakázek, optimalizovat stav výroby, zkrátit dobu průchodu výrobků výrobou na minimum, sledovat kvalitu včetně archivace, snižovat náklady na manipulaci s materiálem, automatizovat administrativní činnosti …

ECM - Enterprise Content Management

- je podnikový informační systém, který se zabývá správou podnikových informací

- Obsahem jsou nejen elektronické a papírové dokumenty, ale řízení a správa veškerého informačního obsahu, který společnost vytváří a využívá

Témata, do kterých materiál patří