Informační technologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Cílem: systémové integrace z hlediska podniku je vytvoření a permanentní údržba integrovaného informačního systému, který optimálně využívá potenciálu dostupných informačních technologií (IT) k maximální podpoře podnikových cílů.
Při vývoji IS/IT systémovou integrací jsou aplikovány následující principy:
služby a funkce IS/IT jsou odvozeny od podnikových cílů a od potřeb podnikových procesů,
informační systém je navržen a implementován jako komplexní integrovaný systém vytvořený z řady různých komponent různých výrobců,
informační systém je realizován jako otevřený systém na bázi mezinárodních i podnikových standardů poskytující podniku nezávislost na určitém výrobci techniky nebo producentu software a zajišťující uživatelům jednotnou komunikaci s různými aplikacemi informačního systému,
informační systém je rozvíjen pomocí jednotné metodiky a má jednoduchou řešitelům i uživatelům srozumitelnou architekturu,
informační systém je provozován na základě jednotné soustavy pravidel, které musí dodržovat všichni uživatelé systému.
B. historie systémové integrace
C. Efekty systémové integrace
Efekty:
Integrovaný informační systém může přispět k efektivnějšímu fungování podniku zejména v těchto oblastech:
- zkrácení celkové doby reakce podniku na podněty z okolí
- využití progresivních metod řízení podnikových zdrojů a procesů na základě vyšší
dostupnosti a komplexnosti informací ze všech oblastí činnosti podniku
- efektivní působení na trhu trvalým sledováním a vyhodnocováním situace na trhu, propojením
s hlavními zákazníky, dodavateli, finančními ústavy
- snížení chybovosti a nekonzistence informací minimalizací jejich duplicitního zpracování
nebo duplicitního uložení
E. Co myslíme efektivností IS/IT?
Efektivnost IS je stanovena jako poměr přínosy ku nákladům.
i) Co popisuje model užitku?
ii) Jak formulovat informační strategii?
-je dokument průběžně teoreticky ověřovaný a modifikovaný, jehož úkolem je stálá integrace IS/ICT s globální strategií podniku.
Specifikace požadavků probíhá ve 4 krocích:
1. Neformální specifikace
2. Formální specifikace
Funkční specifikace
Specifikace nefunkčních požadavků:
Požadavky na řešení (podmínky dodání, programovací jazyk + prostředí, standardy)
Požadavky na výrobek (přenositelnost, spolehlivost, použitelnost, efektivita – požadavek na výkon a paměť)
Vnější požadavky (legislativní požadavky, peníze, org. struktura)
3. Prověření (validace) požadavků
- Prověření konzistentnosti, úplnosti a reálnosti požadavků
- Prověření potřeb uživatele
4. Specifikace uživatelského vzhledu
Princip prvořadosti uživatele
Princip jednotnosti
Princip vlídnosti
Výstupem fáze Specifikace požadavků je Specifikační dokument, který slouží jako podklad pro další práci vývojového týmu (mívá právní platnost, je součástí smlouvy). Stanovuje: