Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




9. Zasílatelství

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (95.07 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Dodací doložky

  • Protože náklady spojené s přepravou výrazně ovlivňují individuální prodejní cenu, je třeba řádně dohodnout podmínky přepravy

  • Tzn., že již v kupní smlouvě (= smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím) je třeba přesně a jasně formulovat všechny otázky týkající se přepravy

  • Smluvní strany mají dvě možnosti – 1. přesně a jasně ve smlouvě formulovat všechny otázky spojené s přepravou, 2. odkáží se v otázkách přepravy na tzv. dodací doložky

  • Dodací doložky představují všeobecně uznávaný text podmínek pro dodání zboží.

  • Úkolem dodacích doložek je zpřesnit a zjednodušit sjednávání kupních smluv

  • Jejich zahrnutím do kupní smlouvy jsou upraveny dvě náležitosti: 1. okamžik rozhodný pro přechod rizik spojených s přepravou z prodávajícího na kupujícího, 2. okamžik rozhodný pro dělbu nákladů spojených s dodáním zboží mezi prodávajícího a kupujícího

DODACÍ DOLOŽKY:

  • Nejsou součástí žádné mnohostranné mezinárodní smlouvy

  • Nejsou proto samy o sobě závaznou právní normou

  • Stávají se právně závaznými, pokud se na ně smluvní strany v kupní smlouvě výslovně odvolají

Nejznámějším, nejpoužívanějším souborem dodacích doložek, který prakticky překonal všechny předchozí je INCOTERMS.

INCOTERMS:

  • Přestavují soubor mezinárodních pravidel pro výklad nejvíce používaných obchodních doložek v zahraničním obchodě.

  • INCOTERMS 2020 obsahuje 11 dodacích doložek, které jsou podle své povahy uspořádány do 4 skupin:

Skupina E = doložka odebrání (EXW)

Skupina F = hlavní přepravné prodávajícímu neplaceno (FCA, FAS, FOB)

Skupina C = hlavní přepravné prodávajícímu placeno (CFR, CIF, DPT, CIP)

Skupina D = doložky dodání (DPU, DAP, DDP)

Faktory ovlivňující kvalitu zasílatelských služeb

Z POHLEDU ZÁKAZNÍKA:

  • Zásada „prodávat prodejné“ nikoliv „prodávat vyrobené“. ZÁKAZNÍK ROZHODUJE!

  • Možnost projevit stížnost

  • Dobré firmy považují stížnosti za jedny z nejdůležitějších informací

Zákazníkovi požadavky na kvalitu zasílatelských služeb:

  • Spolehlivost

  • Bezpečnost

  • Flexibilita

  • Rychlost – včasné dodání

  • Informovanost

  • Správná cena

  • Komplexnost poskytovaných služeb

Z POHLEDU DOPRAVCE

  • Kvalitativní požadavky vyplívají z postavení zasílatele jako prostředníka mezi dopravcem a přepravcem

  • Zasílatel jakožto zástupce přepravce přebírá na svá bedra jeho povinnosti vůči dopravci, zasílatel se pro dopravce stává kvalitním partnerem

  • Součinnost v jejich vzájemném vztahu (tzn. včas a řádně obstarat veškeré formality a dokumenty, spolehlivý, dynamický a efektivní tok informací, usnadnění platebního styku, konsolidovat a koncentrovat zásilky od různých přepravců, spolupráce zasílatelské firmy

Z POHLEDU SPOLEČENSKÉHO

  • Činnost tzv. „čistě“ zasílatelských firem nemá na ekologii či nehodovost zásadní přímý negativní vliv

  • Pozitivní ovlivnění ekologie a nehodovosti spočívá v působení (např. upřednostnění dopravců respektujících ochranu životního prostředí, zásah do určení trasy, možnost využití svého vlivu na přepravce v prevenci při balení a značení zásilek zejména u zásilek nebezpečné povahy

Témata, do kterých materiál patří