Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




marketing výzkum a výrobek

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (323.53 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

ZÁVĚR= DOPORUČENÍ

- Jedná se o zpracování a prezentaci- sepsání závěrečné zprávy, ta obsahuje co bylo cílem.
- Zdroje inf-
- 1) Primární zdroje- Získávají se poprvé, dotazování zákazníků, pracovníků.
- 2) Sekundární zdroje- Jsou to již sebrané statistické údaje, různé výzkumy, informace

poskytované TV, rozhlasem, tiskem, databanky.

Metody získávání inf.

-Jedná se o konkrétní metody, kterými se inf. získávají od různých respondentů.

-Záleží na charakterů výzkumu

A) KVALITATIVNÍ -V tomto druhu výzkumu se nejdná o četnost, ale o zjištění motivů a postojů,
pocitů, jde vlastně o hlediska psychologické, tedy o procesy, které probíhají v mozku
respondentů.

Hledá se odpověď na otázky ,, Proč?´´ ( Proč dáváte přednost této značce, proč jste si oblíbil
tento obchod apod.)

,,Jak?´´ ( Jaký máte vztah k podílovým fondům, konzervovaným potravinám, jak hodnotíte
prodej přes internet, jaké pocity ve vás vzbudila reklama na apod.)

- Výzkum často probíhá na menším vzorku respondentů, je náročný na znalosti a

dovednosti tazatele, na jeho empatii, psycho. Dovednostech.

- Je náročnější na zpracování.
- Ptarří sem tyto metody: Skupinový rozhovor, diskuze, projekční technika, ( např. Volné

dokončení vět, příběhů, obrázků, přiřazování barev)

- Brainstrorming-> Technika skupinové kreativity zaměřená na generování co nejvíce

nápadů na dané téma.

B) KVANTITATIVNÍ- Provádí se na reprezentativním vzorku ( pohlavé, věk, vzdělání) , které

by měl být dostatečně velký

- Výsledkem jsou četnosti jevů, často se užívají různé typy grafů
- Používané metody: Pozorování(zjemné,skryté), experiment, dotazování (písemné,

osobní, elektronické, telefonní..)

MARKETINGOVÝ MIX

• Je to souhrn nástrojů, které podnik využívá při své marketingové strategii, mluvíme o

nástroji 4P, a to podle prvních písmen jednotlivých částí:

• Patří sem: VÝROBEK-PRODUCT, CENA- PRICE, DISTRIBUCE- PLACEMANT, PROPAGACE-

PROMETION

VÝROBEK

- Z pohledu marketingu se jedná o hmotnou I nehmotnou věc nebo službu
- V marketingu mluvíme o tzv. KOMPLEXNÍM VÝROBKU
- Skládá se ze 3. částí
- JÁDRO- Odráží užitnou hodnotu výrobku. Proč byl nabízen a vyroben.
- 1. SLUPKA- Jedná se o vlastnosti výrobku, podle kterých se zákazník nejčastěji rozhoduje
- 2. SLUPKA- Jsou to služby, které jsou spojené s výrobkem, snaha prodejce přestihnout

konkurenci

PŘ. PRAČKA-1SLUPKA: Počet otáček, cena, značka, spotřeba, rozměry, barva, způsob plnění, počet
programů, smart system, sušička nebo bez

-2SLUPKA- Instalace, záruka, pracé prostředek zdarma, zvýhodněná doprava....

- Protože výrobkem je v marketingu chápána I služba, tak se od klasické hmotné věci odlišuje tím, že

1/ Je nehmotná

2/ Je proměnlivá- Záleží kdo jí poskytuje

3/ pomíjivá

Témata, do kterých materiál patří