marketing výzkum a výrobek
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
ZÁVĚR= DOPORUČENÍ
- Jedná se o zpracování a prezentaci- sepsání závěrečné zprávy, ta obsahuje co bylo cílem.
- Zdroje inf-
- 1) Primární zdroje- Získávají se poprvé, dotazování zákazníků, pracovníků.
- 2) Sekundární zdroje- Jsou to již sebrané statistické údaje, různé výzkumy, informace
poskytované TV, rozhlasem, tiskem, databanky.
Metody získávání inf.
-Jedná se o konkrétní metody, kterými se inf. získávají od různých respondentů.
-Záleží na charakterů výzkumu
A) KVALITATIVNÍ -V tomto druhu výzkumu se nejdná o četnost, ale o zjištění motivů a postojů,
pocitů, jde vlastně o hlediska psychologické, tedy o procesy, které probíhají v mozku
respondentů.
Hledá se odpověď na otázky ,, Proč?´´ ( Proč dáváte přednost této značce, proč jste si oblíbil
tento obchod apod.)
,,Jak?´´ ( Jaký máte vztah k podílovým fondům, konzervovaným potravinám, jak hodnotíte
prodej přes internet, jaké pocity ve vás vzbudila reklama na apod.)
- Výzkum často probíhá na menším vzorku respondentů, je náročný na znalosti a
dovednosti tazatele, na jeho empatii, psycho. Dovednostech.
- Je náročnější na zpracování.
- Ptarří sem tyto metody: Skupinový rozhovor, diskuze, projekční technika, ( např. Volné
dokončení vět, příběhů, obrázků, přiřazování barev)
- Brainstrorming-> Technika skupinové kreativity zaměřená na generování co nejvíce
nápadů na dané téma.
B) KVANTITATIVNÍ- Provádí se na reprezentativním vzorku ( pohlavé, věk, vzdělání) , které
by měl být dostatečně velký
- Výsledkem jsou četnosti jevů, často se užívají různé typy grafů
- Používané metody: Pozorování(zjemné,skryté), experiment, dotazování (písemné,
osobní, elektronické, telefonní..)
MARKETINGOVÝ MIX
• Je to souhrn nástrojů, které podnik využívá při své marketingové strategii, mluvíme o
nástroji 4P, a to podle prvních písmen jednotlivých částí:
• Patří sem: VÝROBEK-PRODUCT, CENA- PRICE, DISTRIBUCE- PLACEMANT, PROPAGACE-
PROMETION
VÝROBEK
- Z pohledu marketingu se jedná o hmotnou I nehmotnou věc nebo službu
- V marketingu mluvíme o tzv. KOMPLEXNÍM VÝROBKU
- Skládá se ze 3. částí
- JÁDRO- Odráží užitnou hodnotu výrobku. Proč byl nabízen a vyroben.
- 1. SLUPKA- Jedná se o vlastnosti výrobku, podle kterých se zákazník nejčastěji rozhoduje
- 2. SLUPKA- Jsou to služby, které jsou spojené s výrobkem, snaha prodejce přestihnout
konkurenci
PŘ. PRAČKA-1SLUPKA: Počet otáček, cena, značka, spotřeba, rozměry, barva, způsob plnění, počet
programů, smart system, sušička nebo bez
-2SLUPKA- Instalace, záruka, pracé prostředek zdarma, zvýhodněná doprava....
- Protože výrobkem je v marketingu chápána I služba, tak se od klasické hmotné věci odlišuje tím, že
1/ Je nehmotná
2/ Je proměnlivá- Záleží kdo jí poskytuje
3/ pomíjivá