Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




marketing výzkum a výrobek

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (323.53 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

MARKETINGOVÝ VÝZKUM

• Je to souhrn aktivit, které zahrnují sběr a vyhodnocení informací o:
A) Zákazníkovi - Spotřebiteli

- Zda jde o PO ( velikost, předmět podnikání, právní formu) či FO ( zda provádět segmentaci,
či ne)

SP- Pojem segmentace a její hlediska: GEOGRAFICKÉ, DEMOGRAFICKÉ, PSYCHOLOGICKÉ

B) Výrobek

- Zda jde o hmotný či nehmotný statek, nebo službu PO a FO osoby

C) Výrobek

- Konkurence, makrovliv, trendům.

- Marketingový výzkum se skládá z 5 kroků: Definování problémů, plán výzkumu, sběr
informací, analýza údajů, závěr- doporučení

DEFINOVÁNÍ PROBLÉMŮ

- Jedná se o předmět výzkumu, tedy co bude zkoumáno, jak velký vzorek budeme zkoumat (
např. Kolik lidí, kolik obchodních jednotek, kolik výrobků).

• PLÁN VÝZKUMU

- Firma specifikuje jakým způsobem dostaneme příslušné informace ( tzn: zdroje inf.). Jaké
se použijí techniky získání inf. (metody) a rozhoduje, kdo bude provádět daný výzkum a o jaký
druh výzkumu půjde.

SBĚR INFORMACÍ

- Zahrnuje už skutečnou činnost a odráží plán výzkumu.

- Výzkum se dělí podle délky a podle toho, kdo jej provádí ( sčítání lidu jednou krát za 10 let).

A)-Podle délky

- Jednorázový= Pro daný jeden výzkum se vyrábí vždy nový kruh respondontů, často se
vyžaduje, aby osoba nebyla součástí jiného výzkumu. Např. ( Jak je spokojený s bankovními
složkami naší banky).

- Opakovaný= Probíhá v delším časovém úseku a respondent je sledován delší čas nebo v
několika opakujících se úsecích. Např. ( 1c za čtvrtletí. Př. Četnost sledování televize).

Ato= Asociální televizních organizací

-Výzkum sledovanosti televize, měření sledovanosti tel. vysílání. ( Na co koukáme, a jaké
programy).

B) Podle provádějícího subjektu

-Firemní- Provádífirma sama. Např. Spokojenost na pracovišti

+ Znalost situace v podniku-> Naprosto vystihne co chce

- Respondenti -> např. Za něj nnemusí odpovídat pravdivě ( Strach z následků).

-Agenturní- Provedení tzv. Na zakázku

+ Kvalifikované síly-> Dobře sestavený výzkum- Jsou většinou drahé

Př. Agentury: KantarCZ- NEJVĚTŠÍ SVĚT. VÝZKUM. AGENTURA,

Markent s. r. o. - Průzkum trhu

INCOMA Gfk, s. r. o. - Marketingové poradenství

SCCS spol. s. r. o.- Průzkum trhu

- ANALÝZA ÚDAJŮ - Všechny informace, které byly zjištěny se musí zpracovat
- Třídění informací závisí na druhu výzkumu.
- A) Kvalitativní výzkum- ( Jsou vyhodnocovány použité nepřímé psychologiské postupy,

jde o nalezení příčin, motivů...Př. Proč kupujeme v tomhle obchodě, z jakého důvodu
dáváte přednost tomuto výrobku.

- B) Kvantitativní výzkukum- ( Představuje statistické veličiny vyjadřující např. Četnosti

výzkumy, střední hodnoty, míry závislosti mezi proměnnými.)

- Nejčastěji se zpracovávají pomocí PC programu
- Vyřizují se inf. Nepřesné, neurčité či nepodstatné

Témata, do kterých materiál patří