marketing výzkum a výrobek
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
MARKETINGOVÝ VÝZKUM
• Je to souhrn aktivit, které zahrnují sběr a vyhodnocení informací o: 
A) Zákazníkovi - Spotřebiteli 
 - Zda jde o PO ( velikost, předmět podnikání, právní formu) či FO ( zda provádět segmentaci, 
či ne) 
SP- Pojem segmentace a její hlediska: GEOGRAFICKÉ, DEMOGRAFICKÉ, PSYCHOLOGICKÉ
B) Výrobek
- Zda jde o hmotný či nehmotný statek, nebo službu PO a FO osoby
C) Výrobek
- Konkurence, makrovliv, trendům.
 - Marketingový výzkum se skládá z 5 kroků: Definování problémů, plán výzkumu, sběr 
informací, analýza údajů, závěr- doporučení 
•
DEFINOVÁNÍ PROBLÉMŮ
 - Jedná se o předmět výzkumu, tedy co bude zkoumáno, jak velký vzorek budeme zkoumat ( 
např. Kolik lidí, kolik obchodních jednotek, kolik výrobků). 
• PLÁN VÝZKUMU
 - Firma specifikuje jakým způsobem dostaneme příslušné informace ( tzn: zdroje inf.). Jaké 
se použijí techniky získání inf. (metody) a rozhoduje, kdo bude provádět daný výzkum a o jaký 
druh výzkumu půjde. 
•
SBĚR INFORMACÍ
- Zahrnuje už skutečnou činnost a odráží plán výzkumu.
- Výzkum se dělí podle délky a podle toho, kdo jej provádí ( sčítání lidu jednou krát za 10 let).
A)-Podle délky
 - Jednorázový= Pro daný jeden výzkum se vyrábí vždy nový kruh respondontů, často se 
vyžaduje, aby osoba nebyla součástí jiného výzkumu. Např. ( Jak je spokojený s bankovními 
složkami naší banky). 
  - Opakovaný= Probíhá v delším časovém úseku a respondent je sledován delší čas nebo v 
několika opakujících se úsecích. Např. ( 1c za čtvrtletí. Př. Četnost sledování televize). 
Ato= Asociální televizních organizací
-Výzkum sledovanosti televize, měření sledovanosti tel. vysílání. ( Na co koukáme, a jaké 
programy). 
B) Podle provádějícího subjektu
-Firemní- Provádífirma sama. Např. Spokojenost na pracovišti
+ Znalost situace v podniku-> Naprosto vystihne co chce
- Respondenti -> např. Za něj nnemusí odpovídat pravdivě ( Strach z následků).
-Agenturní- Provedení tzv. Na zakázku
+ Kvalifikované síly-> Dobře sestavený výzkum- Jsou většinou drahé
Př. Agentury: KantarCZ- NEJVĚTŠÍ SVĚT. VÝZKUM. AGENTURA,
Markent s. r. o. - Průzkum trhu
INCOMA Gfk, s. r. o. - Marketingové poradenství
SCCS spol. s. r. o.- Průzkum trhu
- ANALÝZA ÚDAJŮ - Všechny informace, které byly zjištěny se musí zpracovat 
- Třídění informací závisí na druhu výzkumu. 
- A) Kvalitativní výzkum- ( Jsou vyhodnocovány použité nepřímé psychologiské postupy, 
jde o nalezení příčin, motivů...Př. Proč kupujeme v tomhle obchodě, z jakého důvodu 
dáváte přednost tomuto výrobku. 
- B) Kvantitativní výzkukum- ( Představuje statistické veličiny vyjadřující např. Četnosti
výzkumy, střední hodnoty, míry závislosti mezi proměnnými.)
- Nejčastěji se zpracovávají pomocí PC programu 
- Vyřizují se inf. Nepřesné, neurčité či nepodstatné
