Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




marketing výzkum a výrobek

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (323.53 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

vytvoří zisk.)

- Počítá se podle vzorečku
- Q = FN/(P-VN)
- FN(1)= fixní náklady na jeden výrobek. VN = variabilní náklady. VN(1)= variabilní náklady na

jeden výrobek.

- Př. Podnik plánuje výrobu keramických květináčů, předběžnou kalkulací stanovil variabilní

náklady na jeden kus na 220 Kč. Z minulého období má údaj o fixních nákladech, které činily 820
tisíc. Pro vstup na trh plánuje cenu 500 Kč.

- 820000/-500=820000/280=2x928

+ 2/METODA PODLE POPTÁVKY

- Odráží zákon poptávky
- Tato metoda vychází z tzv. Přijatelné hodnoty pro zákazníka
- Tato metoda vychází z faktorů, které na P působí ( Patří sem zejména koupěschopnost=> Kolik

má zákazník peněz).

- U této metody se zjišťuje I tzv. Koeficient elasticity ( Pružnost)=> Je to číslo, které vyjkadřuje

reakci zákazníka na změnu ceny

- Ke < 1 -> Neovlivní reakci zákazníka
- Ke > 1 -> Ovlivní reakci zákazníků

3/ METODA PODLE KONKURENCE

- Konkurence je podnik, který nabízí produkt či službu se stejnou užitnou hodnotou.
- Pokud je konkurence velká, cena obdobná
- Nižší cena při proniknutí na trh.
- Vysoká cena

4/ OSTATNÍ METODY

- Patří sem cena konkurzní smluvní
- Konkurzní cena=> Vztahuje se k výběrovému řízení, obálková metoda, státní správa a zakázky
- Smluvní cena => Vzájemná dohoda mezi kupujícím a prodejcem, inzeráty, autobazary, aukce

CENOVÉ STRATEGIE

=> Postupy a úpravy- Jsou to psychologické metody, které mají zákazníka povzbudit při nákupu.

Cenové srážky: Je to úprava ceny pro zákazníka př. Podle:

1/Způsobu placení-> Předem, na fakturu, hotově, kartou

2/Podle zákazníka-> Děti, studenti, důchodci, skupiny, dospělí

3/ Podle období-> Sezéna, nesezona, denní hodina, úpravy ceny v nesezoně ( dovolená- for minute, last
minute), hotově, kartou, předem

CENOVÉ TRIKY

1/ Baťovaská cena- Je to cena končící číslicí 9, z pohledu výnosu je to zanedbatelné, ale na zákazníka to
působí psychologicky

2/ Výhodná balení- 1+1 zdarma, + 30% zdarma, 3 za cenu 2...

3/ Zákaznické karty- Anketa

4/ Umělé slevy- Je to zakázaná praktika, přesto ho obchody využívají-> U určitého zboží dojde na krátkou
dobu k výraznému zdražení, následné je na něm provedena sleva, která ale výrobek nezlevní na původní
cenu.

Témata, do kterých materiál patří