Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




marketing výzkum a výrobek

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (323.53 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

ZNAČKA VÝROBCE

- Výrobce vyrábí typický produkt a po tímto označením se prodává Př. Vodňanské kuře, Strážnické

brambůrky, Značka výrobce Nestlé

ZNAČKA OBCHODU- Privátní

- Je to značka, kterou používá výhradně určitý obchodní řetězec
- + Je trojí pro zákazníka nižší cena za stejnou kvalitu
- + Zajištěný odbyt
- + Levnější nákupní cena
- - Bojí se jí kupovat, protože se bojí kvality
- 3 Značky: 2022- Apple, Amazon,Google, Microsoft, Waltmarkt

2021- Amazon, Apple, Google, Microsoft, Tencent

OBAL VÝROBKU

- Někdy se o něm mluví jako o 5P
- Současném konzumu a obsovském množství výrobku je obal důležitým marketingovým

nástrojem, protože ,, oči kupují´´.

- Obal plní tyto funkce:

- Chrání výrobek proti poškození nebo zničení, proti povitrnostním vlivům, proti krádeži.

- Manipulační - Jedná se o uchopitelnost, možnost skladování a přepravy (vliv na distribuci).

Některé zboží nelze bez obalu prodat ( sypké, plynné, tekuté)

- Ucha, průřezy, zužení

-Informačni- Jde o poskytnutí těchto informací: Název, hmotnost, složení, kod, minimální trvanlivost,
způsob skladování, obrázek, výrobce, výživové údaje, recyklace, datum spotřeby, inf. Linka

Piktogramy- Obrázky, které nám říkají co s výrobkem se má nebo nemá dělat. Obrázkové symboly

-U potravin nezbytné ( alergie, nemoci) chemikálie

-Propagační: Z pohledu marketingu nejdůležitější, obal musí zaujmout

-Ekologická: Ukazuje jak se dá obal po použití recyklovat nebo zda je sám z zrecyklovaných surovin.

- Obaly se rozdělují na tzv. Spotřební a průmyslové. Slouží pro výrobce a ochraně zboží při dodávkách do
obchodní sítě. Př. Palety, kontejnery, lepenkové krabice, vlnitá lepenka, dřevěné bedny...

- Každoročně se vyhlašuje obal roku- soutěž.

CENA V MARKETINGU

- Je to další P z marketingového mixu.
- O ostatních částích MM se liší tím, že

1/ Dá se velmi rychle změnit.

2/ Jako jediná část MM navrací vynaložené náklady a měla vy přinášet podniku zisk.

-Cena je peněžní vyjádření směnné hodnoty zboží (viz. Funkce peněz).

-Cena má různé názvy:

Cena statků a služeb- Prodejní, tržní cena

Cena práce- Mzda, plat

Cena peněz- Úrok

- Složení nebo prodejní ceny

DPH

ZISK -------> ?VÝROBCE ?

SPOTŘEBNÍ NÁKLADY

- Cíle podniku při stanovení ceny

- Vstup na trh, ovládnutí trhu, zvýšení tržního podílu-> cena nízká (někdy I pod hranicí nákladů) =

Dupmingová)

- Návratnost investic=> Podobná konkurence cena. Ale vyšší než původně.
- Maximalizace zisku=> Cena vysoká ( musí odrážet prestige a reakce na poptávku.)

- Merody při stanovení cíle

- Používají se buď jednotlivé nebo v kombinaci

- Patří sem: Nákladová metoda, metoda podle poptávky, metoda podle konkurence a ostatní.

1/NÁKLADOVÁ METODA

- Je to základní metoda, která se stává základnout I pro ostatní metody
- Je to metoda jednoduchá, protože se dá zcela přes ni zjistit nákladovost na výrobek nebo službu.
- Při výpočtu se užívá kalkukace (viz. Hospodaření podniku, mluvit o kalkulaci)
- K nákladům se připočítává určitá míra zisku je buď v % nebo v absolutní hodnotě
- + Výhoda přináší podniku zisk
- + Jednoduché vypočítání
- - Nevýhoda nemusí odrážet skutečnou situaci na trhu.
- Při užití této metody a plánování výroby ( od kolika vyrobených či prodaných kusů se podniku

Témata, do kterých materiál patří