Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




15. Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (186.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Marketingový výzkum

Podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování informací potřebných pro řešení konkrétních marketingových problémů (info o konkurenci, vývoj nového produktu, zvýšení tržeb, …)

Marketingový výzkum má 4 fáze:

  1. Definování problému a přesné vymezení cílů výzkumu

  2. Příprava projektu výzkumu a návrh metodiky

  3. Realizace výzkumu a statistické zpracování dat

  4. Vypracování zprávy a závěrečné hodnocení

Zdroje marketingových informací
  • Primární data – informace získané vlastním průzkumem, vysoké náklady, jsou velmi cenné

  • Sekundární data – informace, které byly již získány a zpracovány někým jiným

  • Interní – účetnictví, zkušenosti pracovníků

  • Externí (veřejně publikované materiály) – databáze firem, Obchodní rejstřík

Metody marketingového výzkumu
  • Pozorování – získávání primárních dat sledováním příslušné skupiny lidí či situací (pozorovatelé, skrytá kamera)

  • Samotný průzkum trhu – zjišťují se primární data, ale přes dotazování (př. rozhovor, telefonní dotazování, dotazník)

  • Experiment – používá se při zahajování prodeje (např. prodej malého vzorku v pár prodejnách)

  • On-line marketingový výzkum – probíhá pozorováním a dotazováním prostřednictvím internetu na on-line skupinových diskusích, využívají ho hlavně externí firmy

Segmentace trhu

Rozdělení trhu na ucelené skupiny zákazníků a jejich popis

  • Geografická kritéria – světová oblast, stát, region, kraj, okres, podnebí, typ krajiny

  • Demografická kritéria – věk, pohlaví, svobodný/ženatý/rozvedený, student/pracující/důchodce, počet dětí

  • Socioekonomická kritéria – příjem rodiny, povolání, vzdělání

  • Etnografická kritéria – náboženství, rasa, národnost

  • Fyziografická kritéria – výška, váha, zdravotní stav, typ pleti, tvar obličeje, svaly

  • Behaviorální kritéria – postoje k výrobku, stupeň věrnosti značce, míra užívání, frekvence nákupu

SWOT analýza a BCG analýza

Témata, do kterých materiál patří