Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Portfolio a fáze cyklu životnosti produktu, marketingová politika

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (32 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Pavel Marek V2

Úkol:

Porovnejte výsledek portfolia s fází cyklu životnosti daného výrobku a rozhodněte, co dále s výrobkem z hlediska marketingové politiky učiníte.(Zda výrobu ukončit, provést diferenciaci, zesílit komunikační politiku atp.) Opatření se budou lépe navrhovat, máte-li představu o konkrétním výrobku, který si sami vyberete a uvedete v řešení.

Případ 7.1: Podnik vyrábí různorodý sortiment výrobků, které prodává na domácích i zahraničních trzích – a to s rozdílnou rentabilitou. Výrobky jsou v různých fázích životního cyklu a vykazují různý stupeň konkurenční schopnosti(bylo stanoveno pomocí bodového kritéria). K dispozici je výrobkové portfolio a údaje o tom, v jakých fázích cyklu životnosti se výrobky nacházejí:

Výrobek A B C D E F G H I J K L Fáze 3 4 6 2 3 4 5 3 3 5 4 2

Řešení:

  1. výrobek je třeba podpořit, protože přináší peníze do podniku a vyplatí se firmě do něj dále investovat, protože by se v budoucnu mohl stát velmi výnosným

  2. ve fázi zralosti a je to „pes“, takže bych ho stáhnul z trhu , protože je pro firmu neperspektivní, a firma by musela vkládat prostředky na jeho zbytečnou podporu

  3. sice již není konkurenčně schopný, ale má dobrou rentabilitu, proto bych ho ponechal svému osudu a ponechal ho na trhu, metete nějaké zisky by mohl firmě přinést, potom se může přemýšlet jestli ho nějak inovujeme nebo stáhneme z trhu

  4. je v počátečním růstu a ukazuje, že obstojí v konkurenci, proto bych do něj dále investoval, jen čas ukáže, zda přinese firmě zisky či ne

  5. je téměř na konci svého stoupání po trhu, uvidí se, jak se prosadí v posledních fázích, dále bych neinvestoval, ale ponechal ještě na trhu

  6. pro firmu jednoznačně neztrátovější výrobek, bude upadat, čímž se více projeví jeho ztráta, stáhnout z trhu

  7. vysoká konkurenceschopnost a dobrá rentabilita, postupem času klesne jako všechny ale ted je výnosný a stálo by za to ho podpořit a vložit do něj nějaké prostředky a ponechat na trhu než začne jeho prodej klesat

  8. je vysoce konkurenceschopný, ale nepřináší firmě zisk, můžeme investovat do reklamy a snad se trochu zvedne, ponechal bych ho na trhu

  9. snažil bych se podpořit jeho postoj na trhu, má pro firmu velké zisky, ponechal bych ho na trhu a snažil bych se ho více prosadit

  10. je vysoce konkurenceschopný, ale nemá dobrou rentabilitu, je téměř na konci své dráhy, pomalu bych ho stahával z trhu

  11. výrobek v „nejlepších letech“, ještě bych do něj investoval, aby potvrdil a upevnil své postavení na trhu

  12. malá konkurenceschopnost a rentabilita, je ve fázi počátečního růstu, takže jeho rentabilita se může zlepšit, podpořil bych jeho výrobu

Témata, do kterých materiál patří