Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Propagace

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (36.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Propagace:

Propagace je jednou ze 4 marketingových nástrojů(marketingový mix).Marketingová komunikace(propagace) má za cíl seznámit cílovou skupinu s výrobkem nebo službou a přesvědčit je o nákupu.

Marketingový komunikační program

Obsahuje 4 základní nástroje:

1) reklama = Placená forma neosobní prezentace.Informuje a přesvědčuje o výhodách a kvalitách propagačního výrobku nebo služby,které nákupem a udržováním spotřebitel získá.Hlavními prostředky reklamy jsou:

  1. inzerce v tisku , b) televizní spoty , c) rozhlasové spoty , d) reklamy v kinech ,

e) vnější reklama , f) audiovizuální snímky

2) osobní prodej = celá řada podob – od obchodního jednání mezi představiteli výroby a obchodu,zajišťování prodeje,obchodní zástupci(dealery),prodej v maloobchodní síti.Hlavní úkoly osobního prodeje:

a) získávání informací o prodejních možnostech,konkurence a vlastní prodejní činností.

b) příprava a plánování prodeje-informace o zákazníkovi,argumenty,taktiky

c) kontakt se zákazníky

d) uzavření obchodního jednání

e) péče o zákazníky po nákupu-vyřizování reklamací,dodatečné služby

3) podpora prodeje = souhrn různých nástrojů,které stimulují(podněcují) uskutečnění nákupu.Předmětem k nákupu jsou nabídky různých výhod a zvláštních hodnot výrobků či služeb.Hlavní prostředky podpory prodeje:

a) soutěže,hry,loterie , b) akce na místě prodeje , c) výstavy a předvádění v místech prodeje

d) veletrhy a obchodní výstavy

e) zábavné akce , f) vzorky,dary,prémie , g) množství,rabaty,slevy

4) práce s veřejností = cílem je získávání podpory marketingových záměrů

Hlavní prostředky práce s veřejností:

a) prostředky individuálního působení(charitativní dary,dárkové a upomínkové předměty,osobní vystoupení a projevy)

b) prostředky skupinového působení(výroční zprávy,publikace,semináře,

katalogy)

c) prostředky tisku(články v tisku,tiskové konference,přednášky s písemnými zprávami)

d) lobing-cílové působení k prosazování zájmů prostřednictvím vlivných jedinců nebo skupin(poslanci)

Ostatní marketingové komunikace

Přímý marketing = je založen na budování stálého vztahu se zákazníkem

Hlavními prostředky přímého marketingu:

a) prospekty,letáky,brožury , b) katalogy , c) telefonní seznamy d) seznam firem (tištěné adresáře) e) časopisy pro zákazníky , f) telemarketing , g) interaktivní videotext

Sponzoring = vznikl v západní Evropě v 70. letech,u nás je od 90. let.Je založen na principu služby a protislužby-sponzor dává k dispozici finanční částku nebo věcné prostředky a za to dostává protislužbu,která mu napomáhá k dovršení marketingových cílů:

  1. sportovní sponzoring(dnes nejpoužívanější typ,lze ho využít pro všechny druhy sportu)

  2. kulturní(literatura,film,divadlo,hudba)

  3. sociální(osoby,instituce a události naplňující sociální úlohu,oblast zdraví,vzdělávání,životní prostředí,výzkum,…)

  4. Základní kroky při tvorbě marketingové komunikace

Témata, do kterých materiál patří