Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Segmentace trhu

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (32 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Pavel Marek V2

Segmentace trhu

Uveďte 3 příklady na dobré segmenty a popište, jak splňují následující 4 kritéria:

  1. Homogenní uvnitř

  2. Heterogenní mezi sebou

  3. Velký

  4. Operativní

Příklady uplatňuji na naši firmu prodávající výpočetní techniku

  1. Mládež a dospívající

1) Homogennost tohoto segmentu se vyznačuje zálibou v designu a image, stejně tak jako ve vysokých požadavcích na kupované výrobky především v kategoriích vzhledových a již tolik v kvalitě

2) Odlišnost od ostatních segmentů spočívá hlavně v požadavku na množství moderních nemnoho praktických funkcích

3) Tento segment je ze všech tří nejmenším, ale pro firmu prodávající výpočetní techniku je stále dost velký

4) Dimenzemi jsou image, design, značka, množství funkcí, módní trendy atd.

  1. Důchodci

1) Jejich potřeby jsou stejné, nenáročnost, nepotřebnost nejnovějších výrobních technologiích, postačí jím starší a především jednoduché přístroje a výrobky které jsou velice snadno ovladatelné v neposlední řadě také nepříliš vysoká cenová náročnost

2) Potřeby důchodců jsou zcela odlišné od jiných např. věkových skupin lidí, kteří již naopak ocení a vyžadují kvalitnější výrobky s více funkcemi.

3) Důchodci představují přes 20% veškeré populace v ČR, což firmě zajišťuje dostatečně velký segment lidí.

4) Dimenze pro tento segmet jsou: jednoduchost, finanční aspekty, kvalita

  1. Lidé v produktivním věku

1) Tento segment lidí již vyžaduje především kvalitu, nezáleží tolik na ceně, ale upřednostňuje praktičnost, využití, a poté teprve estetičnost

2) Tato skupina je rovněž specifická od např. segmentu b, ocení již i více funkcí zakoupených výrobků

3) Tento segment je ještě o málo větší než segment b), což znamená, že je opět dostatečně velký.

4) Zde jsou dimenzemi především kvalita, využití, značka a rovněž cena.

Témata, do kterých materiál patří