Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




15A - Prostředí a výchova

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (64.43 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

pak čekají počítače, tablety, televize 

− děti nemají čas na sebe, oddávat se běžnému snění, nemá čas na pobývání s kamarády, …
3) prostředí podnětově jednostranné− nemá rovnoměrně rozloženy podněty z oblasti rozumové, emoční nebo motorické 
− dítě je v určité oblasti přesycováno například v rozumové – může trpět nedostatkem citových podnětů a pohybovou 

zanedbaností (například ve sportovní rodině)

− je lepší než prostředí podnětově chudé, ale nepřispívá k všestrannému rozvoji osobnosti dítěte 

1

15A

PROSTŘEDÍ A VÝCHOVA

4) prostředí podnětově závadové− toto prostředí je největším problémem − typickým příkladem je rodinné prostředí, kdy otec je recidivista a matka alkoholička 
− dítě se s tímto prostředím nemusí setkávat jen v rodině, ale například i v partě − pokud je pro dítě prostředí natolik nevhodné, má soud právo vyjmout dítě z tohoto prostředí a umístit je do 

prostředí vhodnějšího, a to i proti vůli rodičů 

Školní prostředí− je to prostředí, v němž probíhá řízený proces učení − charakter školního prostředí ovlivňuje vzdělávací výsledky − působí na vztah jedince ke škole (působí na něho celková úprava budovy, kultura mezilidských vztahů)
− školní prostředí působí na vztah žáků i jejich rodičů (ke škole, k lidem v ní) 
− u škol se zkoumá především klima
− školní prostředí se dělí na dva parametry:

• materiální: 

▪ požadavky fyzikální: velikost prostoru třídy, využívání barev v prostředí školy, vhodnost osvětlení ve třídě
▪ požadavky ergonomické: vhodné zařízení a vybavení ve třídách, pomůcky, …

• psychosociální:

▪ typ vztahů a komunikace mezi zúčastněnými subjekty – především učitel a třída, vyučující a skupina žáků, 

Témata, do kterých materiál patří