6) Media
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Vliv medií
Pozitivní
Rychlé šíření zajímavých informací
Zpřístupnění kultury
Poznat významné osobnosti
Vědění každodenního života
Negativní
Srovnávaní sociální sítí s naším životem – jejich život je tak dokonalý → vysoké nároky
Zprostředkované emoce – smutný kvůli článků ze světa se špatným obsahem
Spouštěč násilí – videa vyvolají násilí i v reálném životě
Ovlivňování pozornosti – dětská pozornost se čím dál více zkracuje kvůli krátkým videím (15 s)
Zdravotní rizika
Používání medií – spouštěč epilepsie
Vady zraku, věk se snižuje (problémy už od 4 let)
Držení těla
Uchop tužky= motorika zvědomuje
Modré světlo vliv na spánek (zkracování spací doby a kvality spánku)
Mládež a děti
Velmi citlivé období – dospívání, zprostředkované emoce, náchylnější citlivější, ovlivňovány
Trendy společnosti – časté změny, kdo není trendy je divný
Internet splývá s živou realitou
Společenské chování (sociální sítě)
Nové vzory (osobnosti) – youtubeři, influeceři
Mění se hodnoty postoje – lidé nedodrží slovo, vzhled je v dnešní době na 1. místě, soustředění více na formu ne obsah, zesměšňují se jiné hodnoty
Určují se trendy – oblečení, poruchy přijmu potravy, životní styl
Vyčerpávají důležité hormony – dopamin, působí supra podměty
Prevence – nastavení černobílé šedé odstíny, vypnout si upozornění, denní limit na telefon
gramotnost
Schopnost ovládání určité dovednosti a orientace v ní
digitální gramotnost
Dovednost práce s médii
Bezpečné užití digitálních technologií (jejich technických vlastností i obsahu) za účelem udržení či zlepšení své kvality života a kvality života svého okolí
Za účelem pracovní i osobní seberealizace
Rozvoje svého potenciálu a udržení či zvýšení participace na společnosti
Digitálně gramotní lidé – schopni jakýchkoli činností s digitálními technologiemi, využijí při řešení různých životních situací (práci, učení, volný čas i další aspekty každodenního života)
funkční gramotnost
Schopnost chápání složitějších textů práce s nimi
Práce s grafy/ tabulkami/ jízdní řády
Mediální gramotnost
Lidskou dovednost přístupu k médiím
Chápání a kritického vyhodnocování obsahu a schopnost vytvářet vlastní sdělení
Schopnost sociální očisty, a regulace času na soc. sítí
zamyšlení
Proč na média tolik kritiky – výrazně omezuje náš život (kolo taky kritizovaly)
Zakázaní mobilů ve školách – názor
Sociální sítě od 16 let → Francie také
Majitelé soc. sítí nechtějí, aby jejich děti byly na soc. sítí