Absolvent pedagogického lycea
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Hlavní cíl pedagogického lycea je připravit se na VŠ a jít na ni
Od těchto cílů se odvíjí cíle oboru (absolventské), ročníků, předmětů, témat, hodin…
Kompetence absolventa
Soubor vědomostí, dovedností a postojů, které žák získá v průběhu vzdělávání
Klíčové kompetence
Soubor požadavků na vzdělání zahrnující vědomosti, dovednosti, postoje a hodnoty, které jsou důležité pro osobní rozvoj jedince, jeho aktivní zapojení do společnosti
Kompetence k učení
Kompetence k řešení problémů
Kompetence komunikativní
Kompetence personální a sociální (já + kamarádi)
Kompetence občanské a kulturní povědomí (jsem občan + znám svou kulturu)
Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
Kompetence matematické
Kompetence digitální
Odborné kompetence
= pouze pro pedagogické lyceum
Soubor požadavků na vzdělání zahrnující vědomosti, dovednosti, postoje a hodnoty, které se vztahují k výkonu pracovních činností a vyjadřují jeho způsobilost pro výkon povolání, dle oboru vzdělání
Dbát na bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci
Jednat ekonomicky a v souladu se strategií trvale udržitelného rozvoje
Osvojit si základní vědomosti a dovednosti potřebné pro terciální studium, zejména pedagogických a sociálních oborů, být připraven vykonávat činnost pedagoga volného času nebo asistenta pedagoga
Kurikulární rámce a předměty
Kurikulární rámce vymezují závazný obsah všeobecného a odborného vzdělávání a požadované výsledky vzdělávání
Obsah vzdělávání se člení na vzdělávací oblasti a obsahové okruhy
Vzdělávací oblasti
Jazykové vzdělávání a komunikace
Společenskovědní vzdělávání
Přírodovědné vzdělávání
Matematické vzdělávání
Estetické vzdělávání
Vzdělávání pro zdraví (TV)
Informatické vzdělávání
Ekonomické vzdělávání
Odborné vzdělávání:
Odbornost (kvalifikace): pedagogika a psychologie
Specializace dle výběru (profilace):
Hudební výchova
Výtvarná výchova
Tělesná výchova
Humanitní studia
Kurikulární rámce, předměty, rámcové rozpoložení vzdělávání (hodiny, ročníky)
Učební plán
Název ŠVP: Pedagogické lyceum
Kód a název oboru: 78-42-M/03 Pedagogické lyceum
Délka a forma vzdělávání: 4 roky, denní studium
Stupeň poskytovaného vzdělávání: střední odborné vzdělávání s maturitní zkouškou
Počet povinných vyučovacích hodin týdně je minimálně 29, maximální počet vyučovacích hodin je stanoven školským zákonem
Rámcové rozvržení obsahu vzdělávání je východiskem pro tvorbu učebních plánů ve ŠVP
Průřezová témata
8.1. Občan v demokratické společnosti
8.2. Člověk a životní prostředí
8.3. Člověk a svět práce
8.4. Člověk a digitální svět
Zásady tvorby ŠVP
Je Školní vzdělávací program, jehož tvorba je plně v kompetenci ředitele školy, který je odpovědný jak za jeho kvalitu, tak za úroveň jeho realizace.
Je povinnou součástí dokumentace školy
Musí být zpřístupněn veřejnosti
Je zpracováno s příslušným RVP a s platnou legislativou