Marie Montessori
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
"Vzdělávání začíná narozením dítěte, ale určovat ho musí dítě, ne my."
Pedagogické myšlenky
Chce, aby v dítěti byla pěstována přirozená potřeba rozvoje, a tím vzdělání a nechce, aby se dítě násilně vyučovalo, odmítá dril (bezduchá kázeň) předškolních dětí
Výchova má být založena na svobodě dítěte
Samoučení a sebekontrola
S výukou čtení, psaní a počítání by se mělo začít až podle individuální vyspělosti dítěte
Učitelka má dítě hlavně pozorovat a plnit jeho požadavky: „Pomoz mi, abych to dokázal sám.“
Kladla důraz na výchovu mládeže v úctě k člověku a světu
Dílo
Tajuplné dětství:
zabývá se psychikou dítěte
upozorňuje na zvláštnosti vývoje dětského vnímání
Objevování dítěte:
vysvětluje nejen vědecké základy svého přístupu, ale seznamuje i s metodami a nástroji, které usměrňují rozvoj jednotlivých vloh
Absorbující mysl:
název odkazuje k úžasné vlastnosti, kterou mají malé děti v prvních šesti letech života
děti se učí nepředstavitelné množství věcí, snadno a bez námahy, narozdíl od dospělých
jak vypadají vhodné podmínky, ve kterých dítě absorbuje co možná nejharmoničtějším způsobem
Od dětství k dospívání:
kniha ukazuje na aktuálnost „alternativní“ výchovy, vyučování a reformy školství
Zdroje: http://www.mariamontessori.cz/zivot.html
https://www.montessoricr.cz/objevte-montessori/maria-montessori
https://www.montessori-brno.cz/montessori-pedagogika/montessori-knihy/