Komprace ČR a Belgie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
a návrh státního závěrečného účtu projednává na své veřejné schůzi a usnáší se o nich jen Posla-
necká sněmovna.21
V Poslanecké sněmovně se návrh zákona projednává ve trojím čtením. První čtení
má za cíl rozhodnout, zda je návrh způsobilý k dalšímu projednávání. O návrhu se koná časově
neomezená obecná rozprava, po níž může být zákon vrácen navrhovateli, zamítnut, nebo přikázán
některému z výborů k dalšímu projednání, Výbor projednává návrh zákona obvykle ve lhůtě
60 dnů. Ve druhém čtení po obecné rozpravě následuje podrobná rozprava, v níž kdokoliv z po-
slanců může předložit pozměňovací návrhy. Pokud není zákon na závěr druhého čtení vrácen vý-
boru k novému projednání, postupuje do třetího čtení. V rozpravě u čtení třetího lze pouze navrh-
nout opravy legislativně technických, gramatických, písemných či tiskových chyb a úpravy, které
logicky vyplývají z přednesených pozměňovacích návrhu, popřípadě lze podat návrh na opakování
druhého čtení. Poslanci mohou předložit návrh na zamítnutí návrhu zákona, o kterém se hlasuje
ve třetím čtení nebo návrh na vrácení návrhu zákona výboru k novému projednání.22 Nejprve
se hlasuje o jednotlivých pozměňovacích návrzích, případně jiných návrzích, nakonec o návrhu
zákona jako celku. Pokud není souhlas vysloven, návrh zákona nebyl přijat a legislativní proces
je ukončen neúspěšně. Je-li souhlas vysloven, projednávání ve Sněmovně v této fázi končí a návrh