Komunikace
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
ženy - taktnější a faktičtější, větší schopnost empatie,
muži – lepší úroveň technického myšlení, systematičnost)
Podmínky efektivní komunikace
musíme si získat a udržet důvěru lidí
nenechat se vyprovokovat
umět přiznat svůj omyl
pamatování jmen
využít – být pozitivně hodnocen
max. počet účastníků – 12 osob
trénink komunikačních dovedností
pozitivní atmosféra
ochota všech členů mluvit
3 základní faktory komunikace
s kým budu komunikovat (firma, veřejnost, …) – přizpůsobení roli a řeči
proč komunikace (sdělit názor, získat info, poznání spolupracovníků, chválení hodnocení, kázeň)
jak budeme komunikovat (jedno-, obousměrně, asertivně)
Sociální percepce (vnímání)
– hodnotíme osoby
Chyby při sociální percepci:
Haló efekt – hodnotíme člověka podle 1 rysu, většinou v negativním smyslu
Chyba projekce – přisuzuji vlastnosti své osobě, která se mi nějakýžm způsobe podobá
Chyba mírnosti – tendence lépe hodnotit blízké a známé osoby
Chyba centrální tendence – vyhýbáme se hodnocení krajních pólech (někdy je potřeba lidem vytknout chyby)
Chyba stereotypizace – předsudky – tendence přisuzovat skupinám lidí určité vlastnosti