Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Mladší školní věk

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (16.16 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Představivost:

  • výrazné projevy v bdělém sněním a v tvořivosti (spojena s citovým životem, který ji živí a je jejím zdrojem – má charakter kompenzační touhy (sní o lásce, slávě, o neobvyklých příhodách a dobrodružstvích)

  • bdělé snění (přirozené pro tento věk, nezdravé, když přechází do planého fantazírování)

Fantazie:

  • různé druhy tvořivosti (básně, romány, divadelní hry, deníky)

  • tato činnost je podmíněna touho vypovídat se, ale vede k rozvoji estetických citů

Citový vývoj:

  • je podmíněn fyziologicky (hormonálně) i sociálně – aktivní účast ve společenském životě

City:

  • velká intenzita a živost (smutek až tragédie, radost, nadšení, vzrušení)

  • oscilace mezi krajními city (labilost, citové sebeovládání je nízké)

  • protichůdné city bezprostředně po sobě (zvýšený u nemocných)

  • bezpředmětnost citů (nespojují se s konkrétním předmětem, neví proč je smutný, veselý)

  • mění se citové reakce (sexuální podněty – vzrušení)

  • nejčastěji obranné citové reakce (agresivní reakce, některé pozitivní stenické city)

  • potřeba podpory v rodině (jistota, bezpečnost), potřeba lásky, větší zralost mají děvčata

VÝVOJ VŮLE

Aktivita – ráz vědomé, úmyslné (záměrné) činnosti, projevuje se:

  1. v pozitivní formě: snaha vykonat určitou činnost

  2. v negativní formě: zdržení se nějaké činnosti

  • projevem utváření vůle je vzdorovitost, proces volného rozhodování (do jisté míry narušený, takže se často rozhodují impulsivně)

  • začínají sami usilovat o zpevnění vůle a vědomé utváření svého charakteru vůbec se snaze dosáhnout vytčený ideál osobnosti (potřeba využít k výchovnému působení, k překonání negativních forem chování a rozvíjejí pozitivních forem činnosti)

Témata, do kterých materiál patří