Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Náročné životní situace a jejich zvládání v životě člověka

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (227.9 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

 
- ONKOLOGICKÝ PACIENT -> JAK S NÍM KOMUNIKOVAT 

Každý zdravotnický pracovník by se měl vyhýbat cizím latinským slovům a medicínským 
názvům nebo slangům.  

Rozhovor by měl probíhat na základě etických kodexů.  

Někdy se pacient může bát požádat lékaře, aby mu vše vysvětlil. Nevědomost má za 
následek nervozitu a úzkost nemocného. Rozhovor nejen o diagnóze, ale i o pocitech 
pacienta by měl probíhat v intimním a soukromém prostředí.  

Pokud chce sestra či lékař něco pacientovi sdělit nebo vysvětlit, měl by volit klidný hlas a 
zřetelnou pomalou řeč.  

Jedná-li se o onkologického pacienta, předpokládáme, že jde o pacienta, který si prochází 
životní krizí. Znamená to tedy, že pacient má právo na dostatek času ke vstřebání informací.  

Zdravotník by měl vyjádřit pacientovi pochopení a oporu. V rozhovoru by neměla chybět 
empatie.  

Vždy by měl rozhovor zakončit pacient. Zdravotník, který pacientovi cokoliv sděluje, by neměl 
budit dojem, že nemá dostatek času, či že nemá na pacienta náladu.  

Rozhovor by měl být v partnerském stylu. Zdravotník by měl ukazovat, že mu na pacientovi 
záleží, mluvit s jeho rodinou, zajímat se o jeho sociální zázemí a další jeho problémy.  

Nikdy by zdravotník neměl říkat pacientovi, že ví, jak se v danou chvíli cítí. Nikdo nemůže 
chápat, jak se nemocný cítí.  

Témata, do kterých materiál patří