Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Osobnost

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (58.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

-rozhodující je to, co člověk činí, nikoli to, co říká

-charakter se utváří už od narození, od útlého věku

-vztah člověka ke: společnosti,práci,k sobě samému,životním překážkám,přírodě,živ.prostředí

Vloha

-vrozený předpoklad pro vykonávání nějaké činnosti

-cvičení vloh se vyvíjí schopnosti

-př. : hudební sluch, schopnost rozlišovat vůně

-vlohy se vztahují k intelektuálním výkonům, ale i k emocionálním

Schopnosti

-vlastnost osobnosti, rozvinuté výcvikem, vzděláním, zkušeností

-důležité pro kvalitní rozvoj a využití k určité činnosti

-člověk se s nimi nerodí, musíme je rozvíjet a cvičit

Nadání

-jedná se o vyvinuté vlohy či souhrn specifických vloh

-př.: hudební nadání, prostorová představivost

Inteligence

-rozumová schopnost řešit nové vzniklé či obtížné situace

-schopnost učit se novým zkušenostem, schopnost přizpůsobit se…

-jedna z nejdůležitějších schopností

-je to vlastnost, je vrozená, nemůžeme míru ovlivnit, lze jí jen rozvíjet

inteligenční kvocient (IQ)

-velice používaná jako výstup IQ testů-k popisu inteligence člověka v poměru o populaci

-testování IQ se používá zejména u dětí a studentů…

využití inteligence

-na to, jak jedince se svým IQ dovede své schopnosti využívat

-jedinec s nadprůměrným IQ může mít v práci či škole horší výsledky, protože není nic, pro co by se snažil plně využít svých schopností

-neví proč, či jak plně využít své schopnosti

druhy inteligence

- je 7 druhů inteligence dle Howarda Gardnera

a)tělesně-pohybová (učí se dobře v pohyb)

b)interpersonální (v mezilidských vztazích a jednání mezi nimi)

c)verbálně-jazyková (dobří v psaní či ve čtení)

d)logicko-matematická(abstraktní myšlení, logika…)

e)intrapersonální(lidé pracují často sami, vědomi sami sebe)

f)vizuálně-prostorová(lehce vyřeší puzzle či hlavolamy, dobrá vizuální paměť)

g)hudební(poslechové schopnosti či cítění rytmu a hudby)

emoční inteligence

-schopnost zvládat své emoce a vcítit se do emocí druhých

-lze je dělit:

a)intrapersonální

-znalost vlastních emocí

-ovládání vlastních emocí

-schopnost sebemotivace

b)interpersonální

-empatie-schopnost vcítění se do emocí druhých

-schopnost přizpůsobit své jednání na základě emocí jiných lidí

Témata, do kterých materiál patří