Vedoucí pracovník a vedení lidí
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
1) odborné znalosti
- získávají se vzděláním (SŠ, ZŠ, VŠ, nadstavby, MBA)
- sebevzdělávání, vyhledávat a vstřebávat nové poznatky
Manager musí být:
- dobrý koordinátor, orientovanost se v dalších disciplínách (ekonomické, obchodní, personální, právní, ekologie)
2) praktické dovednosti
- získávají se tréninkem a praxí
- souvisí správným ovládáním řídicích praktik:
rozhodování
plánování
delegování
kontrolování
s tím souvisí úloha komunikace – vést rozhovory, porady, …
- ovlivňování pracovníků: přesvědčování, práce v týmu, uplatňování vlivu
3) sociální zralost
- týká se lidských mravních kvalit – dědičné nebo získané výchovou
- pozitivní osobnostní vlastnosti managerů:
Bezúhonnost, důvěryhodnost, poctivost, četnost, zásadovost, důslednost, zdrženlivost, ohleduplnost
- pracovní aktivita člověka:
Rozhodnost, svědomitost, iniciativnost, cílevědomost, vytrvalost, samostatnost, odpovědnost
Charizma = kouzlo osobnosti (šarm)
= soubor vlastností, které uznává okolí
Obecné principy managerské práce
princip priorit – určení priorit
Paterovo pravidlo 80/20
co je významné, prioritní, na co se dá zaměřit
co je nedůležité a nebude předmětem zájmu
princip prevence – čím dříve se objeví a odstraní nedostatek, tím menší budou ztráty
orientace na zákazníka – zákazníkovi požadavky musí být splněny
- spokojenost a dlouhodobá spolupráce zákazníka
bezvadnost
bere zodpovědnost za vykonanou práci
vytvořit atmosféru netolerující nedostatky, neobhajovat a nezastírat špatnou práci
Ženy ve funkci managerů
Důvody proč ne:
dítě – mateřská, zkrácená pracovní doba, péče
nemají autoritu
nejsou tak tvrdé
vidí jinýma očima než muži
intuitivnější
silnější empatie
reagují rychleji a citlivěji než muži
ovlivnění motivace pracovníků a přesvědčí je k vykonání úkolu