3 - Integrace, inkluze a školská legislativa
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
• 2. až 5. stupeň
▪ pouze s doporučením školského poradenského zařízení
▪ nutný předchozí písemný informovaný souhlas zákonného zástupce žáka
1 P = postižený; Z = zdravý
2 POSP = prostorová orientace; BP = Brailovo písmo; ZJ = znakový jazyk
1
integrace
vs.
inkluze
zaměření na potřeby jedince se ZP
vs. zaměření na potřeby všech vzdělávaných
expertízy specialistů
vs. expertízy běžných učitelů
speciální intervence
vs. dobrá výuka pro všechny
prospěch pro integrovaného
vs. prospěch pro všechny žáky
dílčí změna prostředí
vs. celková změna školy
zaměření na vzdělávaného žáka se ZP
vs. zaměření na skupinu a školu
speciální programy pro žáka s postižením
vs. celková strategie učitele
hodnocení studenta expertem
vs. hodnocení učitelem, zaměření na vzdělávácí faktory
3.
Integrace, inkluze a školská legislativa
PO 1. stupně− minimální úprava metod, organizace a hodnocení vzdělávání
− žákovi, u kterého existuje potřeba úprav ve vzděl. a zapojení v kolektivu
− nejsou finančně náročné− pokud nestačí 1. stupeň → škola doporučí do školského poradenského zařízení
− poskytuje škola – předem zpracuje plán PED podpory žáka
− slouží ke kompenzaci mírných obtíží ve vzdělávání žáka:
• pomalejší tempo žáka
• drobné obtíže ve čtení, psaní, počítání
• problémy se zapomínáním
• drobné obtíže v koncentraci pozornosti
• u něhož je možné prostř. mírných úprav v režimu školní výuky a domácí přípravy dosáhnout zlepšení
• aktuální nepříznivý zdrvotní či psychický stav
− př. individualizovaná výuka, jiný čas na plnění úkolů, obohacení učiva, změna zased. pořádku, motivační hodnocení
PO 2. stupně− problémy žáka ve vzdělávání lze charakterizovat jako mírné
• mírné SP, ZP, vady řeči, mírný autismus, mírné SPUaCH