3 - Integrace, inkluze a školská legislativa
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
▪ úpravách a obsahu vzdělávání žáka
▪ časovém a obsahovém rozvržení vzděl.
▪ úpravách metod, forem výuky a hodnocení žáka
▪ případné úpravě výstupů ze vzděl. žáka
− ŠPZ sleduje a nejméně 1x ročně vyhodnocuje naplňování IVP
− vzor v příloze č. 2 vyhlášky č. 27/2016 Sb.
Možnosti vzdělávání osob se ZP
Zařazení do speciálního školství− pro DŽS s MP, TP, ZrP, SP, závažnými VŘ, závažnými SPUaCH, souběžným ZP více vadami nebo autismem lze zřídit:
• speciální školy
• ve školách třídy, oddělení a studijní skupiny = speciální třídy
− zařadit lze pouze výše uvedené skupiny, shledá-li ŠPZ, že PO nestačí k naplnění vzděl. potřeb
− podmínkou:
• písemná žádost rodičů
• doporučení ŠPZ
• soulad se zájmem DŽS
− MŠ pro děti se SVP (MŠ pro děti se ZrP, SP, TP)
− ZŠ pro děti se SVP
• speciální ZŠ (pro děti se ZrP, SP, TP)
• ZŠ speciální – pro děti se STMP, TMP, autismem, a kombinovaným postižením
▪ po dokončení: zisk základů vzdělávání, 10 ročníků
◦ 1. stupeň: 1. - 6. ročník
◦ 2. stupeň: 7. - 10. ročník
− SŠ pro děti se SVP:
• speciální SŠ
• praktická škola 1letá, 2letá (příprava na praktický život)
− ve třídě:
• min. 6, max. 14 žáků s lehčím ZP
• min. 4, max. 6 žáků s těžkým ZP
Jiný způsob plnění povinné škol. docházky− individuální vzděl. žáka, které se uskutečňuje bez pravidelné účasti ve vyučování ve škole− vzdělávání žáků s hlubokým mentálním postižením
3