3 - Integrace, inkluze a školská legislativa
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
− lze kompenzovat:
• s využitím spec. učebnic
• pomocí speciálních a kompenzačních pomůcek
• s podporou předmětu SPP péče
• úpravami PED práce
− metody – př. úprava obsahu a výstupu žáka, posílit domácí přípravu, posílit výuku problémového předmětu, rozvoj
grafomotorických dovedností, SPP pomůcky, SW, tablet
− 1 h předmětu SPP péče
PO 3. stupně− SVP vyžadují znatelné úpravy:
• v metodách práce
• v organizaci a průběhu vzdělávání
• v úpravě ŠVP
• v hodnocení žáka
− asistent pedagoga či další PED pracovník
− IVP
− min. 3 h SPP péče
− podpora speciálního poradenského zařízení
− SPP pomůcky (bubny – muzikoterapie pro mentálně postižené, speciální klávesnice k PC pro slabozraké)
PO 4. stupně− charakter SVP žáka vyžaduje:
• významné úpravy v metodách a organizaci vzděl.
• úpravy v obsahu vzděl.
• IVP
• předměty SPP péče
• možnost úprav výstupů ve vzděl. se zřetelem k rozvíjení schopností a dovedností žáka, ke kompenzaci důsl. ZP
− př. prostředky augmentativní a alternativní3 komunikace, odlišná délka vyuč. hodiny, asistent pedagoga, tlumočník
PO 5. stupně− nejvyšší míra přizpůsobení organizace, průběhu a obsahu vzděl.
− žákům s nejtěžšími stupni ZP, zpravidla souběžným ZP více vadami, vyžaduje vysokou úroveň podpory
− komunikační systémy neslyšících a hluchoslepých osob nebo prostředky alternativní/augmentativní komunikace
3 augmentativní – podporuje stávající komunikační systém; alternativní – nahrazení komunikace (místo mluvení znak. jazyk)
2
3.
Integrace, inkluze a školská legislativa
Individuální vzdělávací plán− zpracovává škola
− na základě doporučení školského poradenského zařízení (=ŠPZ)
− závazný dokument:
• zajištění SVP žáka
• vychází ze ŠVP
• obs. druhy a stupně PO
• identifikační údaje žáka
• údaje o pedagogických pracovnících podílejících se na vzděl. žáka
• informace o: