Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Účetní uzávěrka a závěrka

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (17.25 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  1. Účetní uzávěrka a závěrka

a) Pojem, postup – příprava – inventarizace, účetní případy na konci účetního období, uzavření účtů, zjištění VH, výpočet daňového základu a DzP

b) Účetní závěrka – pojem, popis účetních výkazů, podmínky auditu, zveřejňování závěrky, daňové přiznání

VÝZNAM ÚČETNÍ ZÁVĚRKY

- sestavení účetní závěrky uzavírá účetní práce v konkrétním účetním období, ještě před tím musí účetní jednotky uvést účetnictví do takového stavu, aby účetní závěrka věrně zobrazovala stav majetku a zdrojů jeho krytí, dále pak i výsledek hospodaření za účetní období, teprve potom bude moci splnit účetní závěrka svůj hlavní cíl – poskytnout komplexní informace o účetní jednotce vedení firmy. Práce, které účetní jednotku v této souvislosti čekají lze rozdělit:

1. přípravné práce před účetní uzávěrkou

- přípravné práce zahrnují provedení inventarizací a zaúčtování účetních operací, které do běžného období patří a bez nichž by zůstatky na rozvahových účtech věrně nezobrazovaly stav majetku a zdrojů a ani výsledek hospodaření by nebyl vyčíslen ve správné výši, jde zejména o tyto činnosti:

1. inventarizace majetku a závazků

2. závěrečné operace u zásob

3. kontrola časového rozlišení nákladů a výnosů

4. zaúčtování dohadných položek

5. tvorba a zaúčtování rezerv

6. zaúčtování kursových rozdílů

7. odpis pohledávek a opravné položky k pohledávkám

8. výpočet a zaúčtování spatné daně z příjmů

9. výpočet a zaúčtování odložené daně z příjmů

2. účetní uzávěrka

představuje uzavření účtů, převedení zůstatků

po skončení přípravných prací se provádí účetní uzávěrka, spočívá v tom, že zůstatky ze všech účtů se převedou na dvojici uzávěrkových účtů, zůstatky z rozvahových účtů se převedou na účet 702, zůstatky z účtů výsledkových na účet 710, oba tyto účty se stanou podkladem pro sestavení účetních výkazů

3. účetní závěrka

– sestavení účetních výkazů (rozvaha, výkaz zisků a ztrát, příloha)

Rozvaha

- představuje přehled jednotlivých aktiv a pasiv

Výkaz zisků a ztrát

určuje náklady, výnosy, hospodářský výsledek

- zjišťuje se za každý měsíc HV, povinně se sestavuje 1x ročně (4x) nepovinně 1x měsíčně, čtvrtletně, výsledovka – sestavuje se na konci účetního období

MD 710 = ztráta

D 710 = zisk

Sleduje výsledek hospodaření z:

Provozní činnosti = provozní výnosy – provozní N (60. – 65., 50. –55.)

Finanční činnosti = finanční V – finanční N (66. – 67., 56. – 57.)

Mimořádné činnosti = mimořádné V – mimořádné N (68., 58.)

Běžné činnosti = HV z provozní činnosti + HV z finanční činnosti – daň

Příloha

- příloha má stanovený obsah, příloha se sestavuje v plném rozsahu

Témata, do kterých materiál patří