Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zpracování témat k závěrečným ústním zkouškám z odborného výcviku - neupravená

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (162.34 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Další možností, jak urychlit růst brambor, je nakrývání hrůbků bílou netkanou textilií. Teplota v hrůbku se zvýší asi o 3 °C, což omezí nebezpečí pomrznutí natě při jarních mrazících. Tato metoda se využívá především při velkovýrobním pěstování.

Brambory lze nastýlat trávou i slámou: Využít lze i slámu, tráva je však pro většinu zahrádkářů dostupnější a zdarma.

Nároky brambor na půdu: Během vegetace brambory nepřihnojujte dusíkatými hnojivy, protože právě nadbytek dusíku podporuje napadení rostlin plísní bramborovou. Brambory jsou náročné na živiny, vyžadují proto nejen organické, ale i minerální hnojení, např. kompost či rozleželý hnůj, z minerálních hnojiv se osvědčuje síran draselný nebo cererit rozhozený v dávkách asi 200–500 g na m2. Záhon by měl být zrytý a vyhnojený organickým hnojivem již na podzim. Takto připravená zem je pak po jarním zpracování kyprá, vzdušná a dostatečně zásobená živinami.

Uplatnění v profesi

Pracovní uplatnění v oboru – absolventi učebních oborů

Po skončení střední školy si našlo práci v oboru 45 % dotázaných absolventů učebních oborů, 27 % se uplatnilo v příbuzném oboru a 28 % vyučených získalo práci zcela mimo svůj obor. Tato situace vznikla přesto, že většina vyučených (75 %) měla v závěru studia zájem pracovat ve svém oboru.

Příčiny odchodu vyučených absolventů za prací do jiného oboru (v % odpovědí, možnost výběru více odpovědí současně)

absolvent práci ve svém oboru nesehnal (62 % z vyučených, kteří pracují mimo obor, 17 % z vyučených celkem)

nízký plat v oboru (58 % z vyučených pracujících mimo obor, 16 % z vyučených celkem)

ztráta zájmu o obor (48 %, z vyučených pracujících mimo obor, 13 % z vyučených celkem)

nevyhovující pracovní podmínky (45 %, z vyučených pracujících mimo obor, 13 % z vyučených celkem)

nízká perspektiva oboru (41 % z vyučených pracujících mimo obor, 11,5 % z vyučených celkem)

nutnost dojíždění (38 %, z vyučených pracujících mimo obor, 10,6 % z vyučených celkem)

  • nikdy v oboru pracovat nechtěl (37 % z vyučených pracujících mimo obor, 10,3 % z vyučených celkem).

Uplatnění vyučených absolventů v oboru po 3 letech od ukončení studia

Vybrané skupiny oborů Podíl vyučených absolventů, kteří uvedli, že pracují po 3 letech mimo obor Nejčastější důvody pro odchod do jiného oboru Strojírenství a strojírenská výroba v oborech 29 %

Problémy se získáním práce v oboru

Ztráta zájmu o práci v oboru

Nízké platové ohodnocení

Stavebnictví, geodézie a kartografie 33 % Problém se získáním zaměstnání v oboru Gastronomie, hotelnictví a turismus 49 %

Problém se získáním zaměstnání v oboru

Nevyhovující pracovní podmínky

Nízký zájem o obor a ztráta zájmu v oboru pracovat

Osobní a provozní služby 33 %

Problém se získáním zaměstnání v oboru

Témata, do kterých materiál patří