Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Komunikace

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (20.69 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

PROXEMIKA

  • je druh neverbální komunikace, spočívající ve vyjádření vztahu mezi lidmi prostřednictvím vzdálenosti, kterou k sobě komunikující subjekty zaujímají

  • Z teorie proxemiky vyplývá dělení na čtyři základní zóny:

  • intimní zóna - vzdálenost komunikujících je do 60 cm

  • osobní zóna - vzdálenost komunikujících je od 60 cm

  • do 1,2 m

  • společenská zóna - vzdálenost komunikujících je

  • od 1,2 m do 2 m

  • veřejná zóna - vzdálenost komunikujících je od 2 m dále

POSTURIKA

  • Vnímá postoj člověka při komunikaci a ovlivňuje celkový projev a vystupování člověka.

  • Postoj dokáže člověka odhalit jaký je (např. má založené ruce-negativní přístup, přešlapování-nervozita…)

HAPTIKA

  • je kontakt hmatem.

  • Jedná se o způsob sdělení, které se tlumočí bezprostředním tělesným kontaktem s druhým člověkem (např. podání ruky, poplácání po ramenou či zádech či nabídnutí rámě).

KINEZIKA

  • Patří do nonverbální komunikace a zabývá se pohyby těla.

  • Kinetika rozeznává pohyby pravé (autentické) a nepravé (parakinetické).

  • Zaměřuje se také na to jakou měl pohyb akceleraci a na jakém místě nastala změna směru pohybu. Pokud jsou dva lidé spolu v kontaktu můžeme u nich pozorovat soulad nebo nesoulad, koordinaci či diskoordinaci a také jejich harmonii nebo disharmonii.

PROSTŘEDKY KOMUNIKACE

  • Elektronická komunikace bývala označována také slovem telekomunikace (např. telefon, telegraf, dálnopis ,internet - ICQ, Skype, e-mail, sociální sítě, SMS)

  • Masová komunikace – jedná se např. o televizi, rozhlas, internet, tisk atd. Tato moderní informační média pak umožňují, aby komunikace zasáhla v krátké době velké množství lidí.

  • Komunikace.prostřednictvím.vizuálních informačních médií (tiskoviny, Internet, reklamní poutače, orientační tabule, dopravní značení, tištěné ovládací prvky…).

PASIVITA V KOMUNIKACI

Pasivní chování se vyznačuje bezbranností vůči požadavkům druhých. Pasivnímu člověku chybí sebejistota. Ustupuje ostatním. Je nejistý. Stále se omlouvá. Vyhýbá se výměně názorů. Někdy je nadmíru a nepřirozeně snaživý, aby ho druzí „proboha" nekritizovali. Jindy se vyhýbá sociálním kontaktům. Obviňuje okolí z agresivity. Má pocit, že ho druzí využívají. Často také využíván je. Někdy si pak vybije vztek na někom ještě slabším.

ASERTVITA V KOMUNIKCI

asertivní člověk přebírá plnou odpovědnost za svoje chování. Ví, co chce dělat a jak. Jsou mu jasné i důsledky. Vyhýbá se manipulaci a agresi. Je aktivní. Většinou přímo řekne své pocity a o co mu jde. Nepovyšuje se a zásadně se neponižuje. Umí naslouchat druhému. Když udělá chybu, přizná ji. Umí přistoupit na kompromisy. Působí vyrovnaně, uvolněně, srozumitelně. Častěji vyjadřuje pozitivní věci. Kritizuje věcně, konstruktivně a tak, aby nikoho neponížil. Jde mu více o spolupráci s druhými než o vítězství nad nimi.

Témata, do kterých materiál patří