Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (15.52 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

• Costumer costs (celkové náklady zákazníka) řeší, jaké náklady musí spotřebitel vynaložit, aby si produkt či službu zakoupil, což zároveň ovlivňuje poptávku po produktu. Cena v rámci marketingového mixu 4P na rozdíl od costumer cost řeší náklady firmy. Celkové náklady zákazníka hrály důležitou roli například v automobilovém průmyslu v USA. Ještě v 80. letech zde byla spotřeba paliva naprosto nepodstatným parametrem a automobil s méně než pětilitrovým osmiválcem byl víceméně raritou a pro smích. Jenže jen co stoupla cena benzínu, spotřeba se rázem dostala do popředí a dojezd na 1 galon paliva teď hraje v cenících amerických prodejců automobilů prim.

• Convenience (komfort, pohodlí) zahrnuje všechny okolnosti, při kterých je produkt získáván. Někdy může mít větší význam než cena. Uveďme si třeba příklad nákupu 55“ LCD televize. Ta se při svých rozměrech nevejde do běžného automobilu, je s ní v jednom člověku v podstatě nemožné manipulovat a její cena se pohybuje nad hranicí 60 tisíc korun. Mějme kamenný obchod A, který nenabízí odvoz televizoru k zákazníkovi, ale má cenu o 3 tisíce levnější než kamenný obchod B. Dále mějme internetový obchod o tisíc korun levnější než obchod A (tj. o 4 tisíce levnější než obchod B), který nabízí pouze dodání Českou poštou. A konečně mějme kamenný obchod B, který nabízí zdarma odvoz televize vlastními zaměstnanci, včetně instalace a předvedení u zákazníka, a to v dobu, kterou si zákazník sám vybere. Kde byste si vy sami takový televizor koupili? Řada zákazníků by patrně volila obchod B.

• Communications (komunikace) nahradila v modelu 4P propagaci a je velmi důležitou složkou 4C. Na rozdíl od propagace se jedná o oboustranný proces mezi zákazníkem a firmou. Spotřebitel nejen dostává informace o produktu a firmě, ale zároveň podnik získává zpětnou vazbu od zákazníka.

Neexistují pouze marketingové mixy 4P a 4C, ale i spousta dalších, které se dynamicky mění jako reakce na spotřebitele. Můžeme se setkat například s marketingovým mixem 5P, 7P, 8P, 4E, 4S apod.

Témata, do kterých materiál patří