Veřejná správa výcuc ke zkoušce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
38. Ředitel krajského úřadu
vedoucí krajského úřadu
odvolán a jmenován hejtmanem (s předchozím souhlasem ministra vnitra)
nesmí vykonávat funkce v politických stranách a hnutích, může být ale členem
zajišťuje úkoly v přenesené působnosti, podává návrhy Ministerstvu vnitra na pozastavení právních předpisů obcí
plní úkoly statutárního zástupce zaměstnavatele vůči zaměstnancům krajského úřadu
oprávněn předkládat radě návrhy na vydání nařízení kraje
39. Orgány zastupitelstva kraje a rady kraje
právem zastupitelstva je zřizovat iniciativní a kontrolní výbory
povinné – zřízení kontrolního, finančního výboru pro vzdělání, výchovu, zaměstnanost
zodpovídají zastupitelstvu
v čele stojí předseda výboru, ostatní členové (občané obce)
volí zastupitelstvo kraje
členy nemohou být hejtmané, náměstci, ředitel ani jiné osoby zabezpečující rozpočtové a účetní práce na KÚ
Finanční výbor
kontroluje hospodaření s majetkem a finančními prostředky kraje
kontroluje hospodaření PO a zařízení kraje
další úkoly ve finanční oblasti dané zastupitelstvem kraje
Kontrolní výbor
kontroluje plnění usnesení zastupitelstva a rady kraje
kontroluje dodržování právních předpisů ostatními výbory a krajským úřadem
další úkoly dané zastupitelstvem kraje
Výbor pro vzdělání
třetím povinně vytvářeným výborem
výbor v návaznosti na demografický vývoj a vývoj zaměstnanosti, posuzuje síť škol a školských zařízení, studijních a učebních oborů v působnosti kraje
vyjadřuje se také k záměrům na poskytnutí dotací v oblasti mládeže, tělovýchovy a sportu
existuje výbor pro národnostní menšiny
zastupitelstvo kraje určuje, kolik členů bude delegováno těmito sdruženími
jako své poradní a iniciativní orgány zřizuje rada kraje komise
rada jmenuje a odvolává předsedu, ostatní členy a určuje počet
usnáší se většinou hlasů všech svých členů
je zodpovědna za své činnosti radě kraje
hejtman zřizuje pro výkon přenesené působnosti zvláštní orgány kraje, jmenuje a odvolává vedoucího a jejich členy
40. Právní předpisy obcí a krajů
mají specifický charakter
vyplývají z ústavního postavení územně samosprávných celků a jejich dvojkolejné působnosti
orgány územní samosprávy mohou na základě a v mezích zákona vydávat právní předpisy, jsou-li k tomu zákonem zmocněny
zastupitelstva mohou v mezích své působnosti vydávat obecně závazné vyhlášky
samostatná působnost – s obecnou závaznosti pro svá území obecně závazné vyhlášky
přenesená působnost – s obecnou závazností pro správní obvod nařízení obcí nebo krajů
41. Obecně závazné vyhlášky
podzákonný originární normativní právní akt
vydává zastupitelstvo ÚSC (v rámci samostatné působnosti)
schválení formou usnesení zastupitelstva
kraje – stanoví-li tak zákon