Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing případovky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (706.72 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

přímý opakovaný nákup

Firmy McDonalds a Coca Cola svého času nevědomě urazily celý muslimský svět tím, že na svých výrobcích použily symboly z vlajky Saúdské Arábie. Vlajka objahovala i citáty z ... Muslimové zastávají názor, že jejich písmo svaté nesmí být využito při jakymkoliv obchodních aktovitách. Které z aspektů tímto přístupem firmy podcenily?

Rozdíly kulturního prostředí

Společnost LEGO vyrábí známý stavebnicový systém pro deti. V rámci jeho sortimentu najdete chrastitka Dupůn, několikadílné hračky Diplo se zaoblenými hranami pro podporu aktivity batolat, stavebnice Dupun s většími kostkami a sady stavebnice LEBO Basie.

  • segmentační kriterium DEMOGRAFICKÉ

Existuje řada metod sběru primárních dat. Kosmeticka firma potřebovala zjistit, o kolik zvýší prodej určitého parfému tržby v jejich parfumeriich a jak ruzne ceny tohoto produktu ovlivní tržby. V jednom měste proto uvedla parfémy za jednu cenu a jinem za odlišnou. Města byla podobná a také veškeré marketingové aktiviity firmy byly v obou případech stejné. Po určité době výsledky vyhodnotila. O jakou metodu marketingového výzkumu se jednalo?

  • EXPERIMENT

Společnost Nokia zjistila, že
- Největší světové společnosti jsou ochotny platit vysoké částky za možnost nabídnout svým zákazníkům elegantní telefony Nokia
- Světový trh mobilních telefonů roste především v rozvojových zemích jako je Čína a Indie
- Trh s mobilními telefony neustále raste.

Tyto skutečnosti představují její………………příležitosti…………………………………………

2) Jak se nazývá komunikační strategie, která vyžaduje velké výdaje na reklamu a ostatní nástroje marketingové komunikace orientované na konečného spotřebitele, aby byla vytvořena dostatečná spotřebitelská poptávka?

Pokud je úspěšná, žádají spotřebitelé produkt po maloobchodech, maloobchody u velkoobchodníků a ti zase u výrobců.…………strategie PULL…………

3) Priemerný Francouz používá téměř dvakrát tolik kosmetiky a zkrášlujících prostředku než jeho partnerka. Němci a Francouzi její více balených značkových špaget než Italové. Italské děti mají rády k svačině čokoládově tyčinky mezi dvěma krajíci chleba. V Belgii by vás neměly překvapit modré dupačky pro holčičky a růžové pro chlapečky. Když britský manažer dostane vizitku, obvykle ji jen přeletí pohledem a založí na později, japonský manažer vizitku svědomitě studuje a pečlivě si všímá všech informací o firmě i postavení svého protějšku.
Firmy, které chtějí podnikat na mezinárodních trzích se proto musí přizpůsobit různý…kulturní…zvyklostem.

4) Téměř všechny letecké společnosti poskytují svým zákazníkům věrnostní programy – zákazníci sbírají body za počet nalétaných kilometrů, které si pak mohou vyměnit za „bonusové letenky“ – tedy produkt zdarma za vícenásobný nákup. Podobné programy mají hotely, autopůjčovny nebo řada maloobchodů.

Témata, do kterých materiál patří