Marketing případovky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
přímý opakovaný nákup
Firmy McDonalds a Coca Cola svého času nevědomě urazily celý muslimský svět tím, že na svých výrobcích použily symboly z vlajky Saúdské Arábie. Vlajka objahovala i citáty z ... Muslimové zastávají názor, že jejich písmo svaté nesmí být využito při jakymkoliv obchodních aktovitách. Které z aspektů tímto přístupem firmy podcenily?
Rozdíly kulturního prostředí
Společnost LEGO vyrábí známý stavebnicový systém pro deti. V rámci jeho sortimentu najdete chrastitka Dupůn, několikadílné hračky Diplo se zaoblenými hranami pro podporu aktivity batolat, stavebnice Dupun s většími kostkami a sady stavebnice LEBO Basie.
segmentační kriterium DEMOGRAFICKÉ
Existuje řada metod sběru primárních dat. Kosmeticka firma potřebovala zjistit, o kolik zvýší prodej určitého parfému tržby v jejich parfumeriich a jak ruzne ceny tohoto produktu ovlivní tržby. V jednom měste proto uvedla parfémy za jednu cenu a jinem za odlišnou. Města byla podobná a také veškeré marketingové aktiviity firmy byly v obou případech stejné. Po určité době výsledky vyhodnotila. O jakou metodu marketingového výzkumu se jednalo?
EXPERIMENT
Společnost Nokia zjistila, že
- Největší světové společnosti jsou ochotny platit vysoké částky za možnost nabídnout svým zákazníkům elegantní telefony Nokia
- Světový trh mobilních telefonů roste především v rozvojových zemích jako je Čína a Indie
- Trh s mobilními telefony neustále raste.
Tyto skutečnosti představují její………………příležitosti…………………………………………
2) Jak se nazývá komunikační strategie, která vyžaduje velké výdaje na reklamu a ostatní nástroje marketingové komunikace orientované na konečného spotřebitele, aby byla vytvořena dostatečná spotřebitelská poptávka?
Pokud je úspěšná, žádají spotřebitelé produkt po maloobchodech, maloobchody u velkoobchodníků a ti zase u výrobců.…………strategie PULL…………
3) Priemerný Francouz používá téměř dvakrát tolik kosmetiky a zkrášlujících prostředku než jeho partnerka. Němci a Francouzi její více balených značkových špaget než Italové. Italské děti mají rády k svačině čokoládově tyčinky mezi dvěma krajíci chleba. V Belgii by vás neměly překvapit modré dupačky pro holčičky a růžové pro chlapečky. Když britský manažer dostane vizitku, obvykle ji jen přeletí pohledem a založí na později, japonský manažer vizitku svědomitě studuje a pečlivě si všímá všech informací o firmě i postavení svého protějšku.
Firmy, které chtějí podnikat na mezinárodních trzích se proto musí přizpůsobit různý…kulturní…zvyklostem.
4) Téměř všechny letecké společnosti poskytují svým zákazníkům věrnostní programy – zákazníci sbírají body za počet nalétaných kilometrů, které si pak mohou vyměnit za „bonusové letenky“ – tedy produkt zdarma za vícenásobný nákup. Podobné programy mají hotely, autopůjčovny nebo řada maloobchodů.