státnice - specializace Mezinárodní obchod
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Akviziční metody mají být VHODNÉ pro vybraný trh, jeho zvyklosti v rámci obchodování a mají respektovat kulturu a požadavky potenciálních partnerů na tomto trhu
Akvizice nepřímá = v rámci úplných počátků vstupu na trh; méně finančně náročné (oproti přímé); všechny formy nutné přizpůsobit místním podmínkám (jazyk, distribuce apod.)
Informační letáky, prospekty, brožury; katalogy a ceníky; direct mailing; webové stránky a sociální sítě; účast na výstavách a veletrzích
Akvizice přímá = face-to-face komunikace; osobní působení na partnera; v pokročilé fází vstupu na trh; dražší forma akvizice – ale účinnější
Jednání s obch. partnery na výstavách a veletrzích
Návštěvy u potenciálního zákazníka
Předvádění výrobků
Eventy, happeningy
Druhy průzkumů:
Teritoriální = geografie, demografie, politická situace, ekonomický vývoj, obchodní kultura, možné překážky (náboženství, tradice a zvyklosti), účast v mezinárodních organizacích, zapojení země do mezinárodní spolupráce, infrastruktura země (dopravní možnosti)
Obchodně-politický = autonomní prostředky obchodní politiky cílové země; účast v mezinárodních organizacích; smluvní prostředky (bilaterální a multilaterální dohody)
Devizový = výběr vhodné měny, kurzový vývoj, stabilita měny, situace bankovního trhu, volba vhodné banky, zjištění platební způsobilosti partnera a státu celkově, výběr vhodných platebních nástrojů
Průzkum technické úrovně a vyspělosti = zjištění technické úrovně konkurenčních výrobků na cílovém trhu a porovnání s vlastním výrobkem, seznámení s technickými normami cílové země (požadavky)
Spotřebitelský (rozděleno dle spotřeby)
Výrobní spotřeba = vývoj průmyslové výroby, priority vlády dané země, možnosti financování v dané zemi
Konečná spotřeba = vymezení okruhu vhodných spotřebitelů daného výrobku, jejich charakteristik, požadavků, kupní síly, náročnosti, spotřebních zvyklostí, nákupní motivace,….
Průzkum obchodního partnera = souvisí s výběrem vhodné obchodní metody, se způsobem vstupu na konkrétní trh; informace obecné (předmět a rozsah činnosti), právní (právní forma a ručení), ekonomické (obrat, zadluženost), platební morálka, obchodní partneři, prodejní zařízení, vybavenost a marketing
Průzkum konkurence = vlastnosti konkurenčních výrobků (užitná hodnota, design, obal, cena), služby (servis, garance), propagace, konkurenční firmy a jejich podíl na trhu dané země
Cenový průzkum = zkoumání vlivů, které přímo či nepřímo mohou ovlivnit výši zjištěné ceny (př. platební podmínky, kvalita, technická úroveň výrobku, poskytované služby, provize, způsob balení, celní a daňová zátěž, velkoobchodní a maloobchodní marže či přepravní náklady a dodací parita)
Druhy cen: velkoobchodní, maloobchodní, kupní, konkurenční, monopolní, aukční, burzovní, pevná, klouzavá, optimální