Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




státnice - specializace Mezinárodní obchod

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.98 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Akviziční metody mají být VHODNÉ pro vybraný trh, jeho zvyklosti v rámci obchodování a mají respektovat kulturu a požadavky potenciálních partnerů na tomto trhu

    • Akvizice nepřímá = v rámci úplných počátků vstupu na trh; méně finančně náročné (oproti přímé); všechny formy nutné přizpůsobit místním podmínkám (jazyk, distribuce apod.)

      • Informační letáky, prospekty, brožury; katalogy a ceníky; direct mailing; webové stránky a sociální sítě; účast na výstavách a veletrzích

    • Akvizice přímá = face-to-face komunikace; osobní působení na partnera; v pokročilé fází vstupu na trh; dražší forma akvizice – ale účinnější

      • Jednání s obch. partnery na výstavách a veletrzích

      • Návštěvy u potenciálního zákazníka

      • Předvádění výrobků

      • Eventy, happeningy

  • Druhy průzkumů:

    • Teritoriální = geografie, demografie, politická situace, ekonomický vývoj, obchodní kultura, možné překážky (náboženství, tradice a zvyklosti), účast v mezinárodních organizacích, zapojení země do mezinárodní spolupráce, infrastruktura země (dopravní možnosti)

    • Obchodně-politický = autonomní prostředky obchodní politiky cílové země; účast v mezinárodních organizacích; smluvní prostředky (bilaterální a multilaterální dohody)

    • Devizový = výběr vhodné měny, kurzový vývoj, stabilita měny, situace bankovního trhu, volba vhodné banky, zjištění platební způsobilosti partnera a státu celkově, výběr vhodných platebních nástrojů

    • Průzkum technické úrovně a vyspělosti = zjištění technické úrovně konkurenčních výrobků na cílovém trhu a porovnání s vlastním výrobkem, seznámení s technickými normami cílové země (požadavky)

    • Spotřebitelský (rozděleno dle spotřeby)

      • Výrobní spotřeba = vývoj průmyslové výroby, priority vlády dané země, možnosti financování v dané zemi

      • Konečná spotřeba = vymezení okruhu vhodných spotřebitelů daného výrobku, jejich charakteristik, požadavků, kupní síly, náročnosti, spotřebních zvyklostí, nákupní motivace,….

    • Průzkum obchodního partnera = souvisí s výběrem vhodné obchodní metody, se způsobem vstupu na konkrétní trh; informace obecné (předmět a rozsah činnosti), právní (právní forma a ručení), ekonomické (obrat, zadluženost), platební morálka, obchodní partneři, prodejní zařízení, vybavenost a marketing

    • Průzkum konkurence = vlastnosti konkurenčních výrobků (užitná hodnota, design, obal, cena), služby (servis, garance), propagace, konkurenční firmy a jejich podíl na trhu dané země

    • Cenový průzkum = zkoumání vlivů, které přímo či nepřímo mohou ovlivnit výši zjištěné ceny (př. platební podmínky, kvalita, technická úroveň výrobku, poskytované služby, provize, způsob balení, celní a daňová zátěž, velkoobchodní a maloobchodní marže či přepravní náklady a dodací parita)

      • Druhy cen: velkoobchodní, maloobchodní, kupní, konkurenční, monopolní, aukční, burzovní, pevná, klouzavá, optimální

    Témata, do kterých materiál patří